Reklama natywna wzrośnie w Europie przez pięć lat o 156 proc.
W ciągu najbliższych pięciu lat reklama natywna w Europie wzrośnie o 156 proc., osiągając wartość 13,2 mld euro w 2020 roku - wynika z szacunków Yahoo i Ender Analysis.
W 2020 roku reklamy natywne mają wg raportu Yahoo i Ender Analysis stanowić ponad połowę, bo 52 proc. reklam display w internecie w Europie. W wielkiej Brytanii ich wartość może wzrosnąć w tym czasie do 2,8 mld funtów w porównaniu z 1,2 mld funtów w 2015 roku.
Przypuszcza się, że główny wzrost wydatków na reklamę natywną dotyczyć będzie głównie kanału mobilnego. Głównym czynnikiem wzrostu będą social media, w których reklama natywna może wzrosnąć do 2020 roku o 300 proc. , z 2 mld euro w 2015 roku do 6,3 mld euro w 2020 roku.
Nick Hugh, vice president Yahoo w regionie EMEA, ocenia, że wzrost reklamy natywnej jest ogromną szansą dla reklamodawców, bo jest to oszczędny i mierzalny format, który działa skutecznie na mniejszych ekranach.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Reklama natywna wzrośnie w Europie przez pięć lat o 156 proc.