Reklamy tygodnia: Evian, Multimedia Polska, Netia i nju mobile (wideo)
Do zestawienia najciekawszych reklam minionego tygodnia tym razem trafiły trzy produkcje polskie i jedna zagraniczna. Są to lokalne spoty promujące Multimedia Polska i nju mobile oraz akcja Netii „#WezNieHejtuj”, a także międzynarodowa kampania marki Evian.
nju mobile: żarty z bohaterów reklam T-Mobile, Play i Plusa
Agencje: Ogilvy&Mather (kreacja), RedWorks (produkcja), Initiative Warszawa (media).
Fajny koncept strategiczny i kreatywny zarazem. Niby nie jest to reklama porównawcza wprost, to jednak nju doskonale „wali” tutaj w konkurencję. Brawo.
Nowe spoty z obecnej kampanii taryfy nju mobile (należącej do Orange Polska) żartobliwie odnoszą się do bohaterów reklam konkurencyjnych telekomów: celebrytów promujących Play, siatkarzy z reklamach Plusa i Tomasza Kota reklamującego T-Mobile.
W jednym z nowych spotów nju mobile siatkarze w biało-czerwonych strojach deklarują, że nie zniosą treningu, celebrytki nie dają rady wytrzymać pod obstrzałem fotoreporterów, natomiast kot w przeciwieństwie do kur nie może znieść jajka.
To oczywiste aluzje do bohaterów reklam innych największych sieci telekomunikacyjnych. W kampaniach Plusa od sierpnia ub.r. występują zawodnicy sponsorowanej przez markę siatkarskiej reprezentacji Polski (ostatnio promowali testy internetu LTE), Play od ponad trzech lat jest reklamowany przez różne znane osoby (niedawno w tej roli zadebiutował Adam Nawałka, trener piłkarskiej reprezentacji Polski), natomiast w reklamach T-Mobile od jesieni ub.r. występuje Tomasz Kot (w obecnej kampanii razem z Kingą Preis).
Obecna kampania nju mobile ruszyła na początku kwietnia, promuje likwidację stałej opłaty minimalnej w taryfie z rachunkiem. Działania reklamowe są realizowane w telewizji, internecie, radiu oraz na outdoorze.
Kreacją reklam zajęła się agencja Ogilvy & Mather, a spoty wyprodukował dom produkcyjny RedWorks. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative Warszawa.
Evian: bobasy jako surferzy
agencja: BETC
Świetnie opowiedziana historia, do tego urocza i pełna ciepła dzięki słodkim maluchom. Zabawna reklama fantastycznie wykorzystująca wizerunek bobasów.
W nowej kampanii wody mineralnej Evian pojawia się plaża pełna bobasów udających dorosłych, a na plakatach supermodelka Gigi Hadid w towarzystwie dziecięcego surfera.
Nowy spot reklamowy marki Evian opowiada niezwykłą przygodę pewnego surfera. Podczas pływania na desce uderza się on w głowę i nieprzytomny wpada do wody. Wydaje się, że jego los jest już przesądzony, gdy nagle mężczyzna odzyskuje świadomość – jest ciągnięty po plaży przez dwójkę bobasów w strojach do surfingu.
Dalsze kadry filmu zdradzają więcej na temat magicznego miejsca, w którym znalazł się cudem uratowany amator surfingu. Okazuje się bowiem, że na plaży przebywają wyłącznie kilkuletnie dzieci, które zachowują się jak dorośli plażowicze - pływają na deskach, opalają się, muzykują.
Ostatecznie surfer trafia do plażowego baru, w którym za barem stoi kolejny bobas w kapeluszu na głowie, a w ofercie baru są wyłącznie butelki z wodą mineralną Evian. Zaś napis za plecami mocno nieletniego barmana głosi: „Live Young” („Żyj młodo”).
Według zapowiedzi spot będzie emitowany globalnie w internecie oraz w stacjach telewizyjnych we Francji, Wielkiej Brytanii i Japonii. Reklamy telewizyjne ominą rynek w Stanach Zjednoczonych co nie oznacza, że nowa kampania Evian będzie tam nieobecna. W USA prowadzone będą bowiem działania outdoorowe, w których pojawią się plakaty prezentujące jedno z dzieci - surferów obok wizerunku supermodelki Gigi Hadid.
Multimedia Polska: „Tym żyje Twój dom”
Agencje: PZL (strategia i idea kreatywna), Prime Time (produkcja), Human Ark (postprodukcja), Halo (udźwiękowienie), Maxus (media), Kot Przybora (reżyseria).
Bohaterowie reklamy, a zarazem marki czyli chomiki są tu przeurocze. I dzięki temu ta reklama przykuwa uwagę. Ale skoro stoi za tym agencja PZL, trudno było spodziewać się czegoś innego.
Operator Multimedia Polska wprowadzając nowy logotyp i nowe hasło pozycjonujące brzmiące „Multimedia. Tym żyje Twój dom” ruszył z kampanią reklamową, która ma przedstawić firmę jako „multidostawcę” wielu usług dla domu i firmy.
Nowa kampania wspiera ogólnopolską ofertę dzięki której, wybierając jedną z usług: telewizję cyfrową, internet, prąd lub gaz, abonenci otrzymają nielimitowane rozmowy do sieci stacjonarnych i komórkowych oraz sms-y za 1 zł miesięcznie przez rok.
W spotach reklamowych, emitowanych w telewizji, pojawiła się grupa nowych bohaterów marki - rozkosznych i zabawnych chomików, mieszkających pod jednym dachem. Postacie te w zaskakujący sposób korzystają z usług sieci Multimedia.
Poza telewizją działania reklamowe obejmują internet, outdoor oraz materiały BTL. Potrwają do końca czerwca br.
Za strategię komunikacji oraz ideę kreatywną nowej platformy odpowiada PZL, a za produkcję - Prime Time. Postprodukcję oraz animację postaci zrealizował Human Ark, za reżyserię animacji odpowiadał Kamil Polak. Udźwiękowienie powierzono Halo. Media zaplanował Maxus. Spoty wyreżyserował Kot Przybora. Działania w internecie przygotowała agencja Media Mocni i Grupa Unity. Za identyfikację wizualną odpowiada White Cat Studio.
Poza telewizją działania reklamowe obejmują internet, outdoor oraz materiały BTL. Potrwają do końca czerwca br.
Netia: „#WezNieHejtuj”
Netii należą się słowa uznania za to, że w swoich działaniach komunikacyjnych zwróciła uwagę na bardzo poważne zjawisko, jakim jest wszechobecny już w sieci hejt. Fajnie, że temat podjęła tym razem komercyjna firma, a nie fundacja czy stowarzyszenie.
Akcję oznaczoną hashtagiem #WezNieHejtuj rozpoczęto od wywieszenia w wybranych miejscach Warszawy kartek z obraźliwymi określeniami, które można spotkać szeroko także w internecie.
W kampanię realizowaną przez wewnętrzny zespół Netii przy wsparciu Grupy Onet zostały zaangażowane znane osoby, które wielokrotnie padły ofiarami hejtu w sieci - Paulina Młynarska, Bilguun Ariunbaatar, Dominika Gwit, Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel) oraz Maciej Dzięgielewski (Magic of Y).
- Ambasadorzy będą dzielić się własnymi doświadczeniami związanymi z hejtem oraz piętnować szkodliwe zachowania - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Eliza Wolszczak, specjalista ds. komunikacji online w Netii. - Poza tym będą informować o przebiegu kampanii oraz uczestniczyć w dodatkowych działaniach - np. w produkcjach filmowych, które są w planach. Ze względu na ich charakter nie możemy ujawnić, czego będą dotyczyć - zastrzega Eliza Wolszczak i jednocześnie wyjaśnia cele obecnej kampanii.
- W ramach „#WezNieHejtuj” przede wszystkim chcemy podjąć się edukacji otoczenia - wierzymy, że słowa naprawdę mają siłę - podkreśla Wolszczak. - Im częściej będziemy o tym mówić, tym lepszy osiągniemy skutek. Nie chcemy zostawiać hejtu bez odpowiedzi. Dodatkowo chcemy skonfrontować osoby hejtujące z hejtowanymi - nie będzie to łatwe dla żadnej ze stron, ale liczymy na to, że pozwoli to pokazać, jak bardzo szkodliwy i bezpodstawny jest hejt.

Według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl akcja „#WezNieHejtuj” potrwa do 1 czerwca br. i będzie prowadzona w kilku kanałach komunikacji: na Facebooku, platformach LinkedIn i Twitter, serwisach Onet.pl, Onet.tv, Newsweek, Fakt 24, Onet Kobieta oraz Onet Wiadomości. Na potrzeby kampanii powstała także specjalna postać - Dyrektor Departamentu ds. Hejtu w Netii. Jego cotygodniowe przygody można śledzić na profilu facebookowym operatora.
Walka z hejtem prowadzona będzie także w przestrzeni miejskiej. We współpracy z Grupą Onet przy ul. Hożej w Warszawie Netia organizuje miejsce, gdzie będą mogli podpisać się wszyscy, którzy zgadzają się z przesłaniem akcji.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Evian, Multimedia Polska, Netia i nju mobile (wideo)