Reklamy w magazynach: „Twój Styl” i „Viva!” z najwyższymi wzrostami, „Wprost” wyprzedził „Newsweeka” (TOP 10 w 2015)
W pierwszej połowie br. wśród magazynów w największym stopniu wzrosły przychody z reklam miesięcznika „Twój Styl” i dwutygodnika „Viva!”. Spadły wpływy „Newsweeka”, którego reklamowo pokonał „Wprost”.
Wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły łącznie 1,71 mld zł. Oznacza to wzrost o 14,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Liderem przychodów pozostaje, podobnie jak rok temu, wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Twój Styl”. W minionym półroczu zarobił on na publikacji reklam 113,8 mln zł, o 35,9 proc. więcej niż przed rokiem. Tytuł ten pozostaje też liderem sprzedaży wśród miesięczników luksusowych.
Drugim magazynem z największymi wpływami reklamowymi jest dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska). Marketerzy wydali w nim w pierwszej połowie br. 89,2 ml zł - 34,2 proc. więcej w skali roku.
Trzecie miejsce na podium przypadło telewizyjnemu magazynowi Bauera „Tele Tygodniowi”, który zwiększył wpływy z reklam o 8,9 proc., do 70,6 mln zł. „Tele Tydzień” w pierwszym kwartale br. był liderem sprzedaży wśród wszystkich tygodników i dwutygodników.
W pierwszej połowie br. wzrosły też w skali roku wpływy reklamowe kilku innych tytułów. Przychody „Wprost” (AWR „Wprost”) wzrosły o 6,4 proc., do 61,7 mln zł. „Party Życie gwiazd” ” (Edipresse Polska) zarobiło 23,6 proc. więcej niż rok temu - 48,4 mln zł, a „Polityka” (Spółdzielnia Pracy Polityka) - o 14,1 proc. więcej, czyli 37,9 mln zł. Z kolei w „Claudii” (Burda International Polska) reklamodawcy wydali 4,5 proc. więcej niż rok temu - 36,8 mln zł.
Za to mniej na reklamach niż rok wcześniej zarobił tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - jego przychody spadły o 11,5 proc., do 57,4 mln zł. Tym samym wśród tygodników opinii pod względem wpływów reklamowych został wyprzedzony przez „Wprost”.
W tegorocznej czołówce magazynów z największymi wpływami reklamowymi znalazły się też nieobecne rok wcześniej „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Kropka TV”. Pojawiły się w miejsce dwutygodników „Flesz” (Edipresse Polska) i „Show” (Bauer).
|
TOP10 magazynów z największymi wpływami reklamowymi |
|||
|
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
|
Twój Styl |
83 710 781 zł |
113 788 981 zł |
35,9 |
|
Viva |
66 462 208 zł |
89 164 486 zł |
34,2 |
|
Tele Tydzień |
64 826 921 zł |
70 601 867 zł |
8,9 |
|
Wprost |
57 983 498 zł |
61 709 761 zł |
6,4 |
|
Newsweek Polska |
64 793 303 zł |
57 363 915 zł |
-11,5 |
|
Party |
39 153 753 zł |
48 413 496 zł |
23,6 |
|
Kropka TV |
b.d. |
38 513 326 zł |
b.d. |
|
Przyjaciółka |
b.d. |
38 194 253 zł |
b.d. |
|
Polityka |
33 186 517 zł |
37 876 975 zł |
14,1 |
|
Claudia |
35 189 687 zł |
36 777 629 zł |
4,5 |
|
razem |
1 492 035 093 zł |
1 711 177 239 zł |
14,7 |
- Przy właściwym, efektywnym planowaniu prasy, budowaniu zasięgu poprzez multiplikację nośników, magazyny śmiało konkurują z innymi mediami. Prasa magazynowa to wciąż duże medium, które wbrew obiegowym opiniom nie umiera, tylko się rozwija - przekonuje Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy Wydawnictwa Bauer. - Wciąż sprzedaje się w Polsce pół miliarda egzemplarzy rocznie, a my z pełnym optymizmem patrzymy w przyszłość - podkreśla.
Zaznaczmy, że według faktycznych danych oszacowanych przez Starlinka w samym I kwartale br. przychody reklamowe magazynów wyniosły 87 mln zł, o 14,7 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: „Twój Styl” i „Viva!” z najwyższymi wzrostami, „Wprost” wyprzedził „Newsweeka” (TOP 10 w 2015)