Rekordowe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” 20 proc. w dół, „Rz” - 38 proc. (TOP10)
W maju br. gazety cennikowo zarobiły z reklam aż o 19,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki przychodów przekraczające nieco 20 proc. zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Metro”, a wpływy „Rzeczpospolitej” zmalały aż o 38 proc.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) wyniosły 145,6 mln zł. To o 36 mln zł, czyli 19,8 proc., mniej niż w maju ub.r.
Tym samym cennikowa wartość reklamy gazetowej zmalała relatywnie najmocniej w br. W kwietniu ten spadek wyniósł 7,3 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale - 15,4 proc. (więcej na ten temat).
Liderująca wśród dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła 23,7 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody z reklam „Polski” (Polskapresse) zmalały o 21,4 proc., bezpłatnego „Metra” - o 21,2 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 15,1 proc.
Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i „Naszego Miasta” (Polskapresse), do jesieni ub.r. ukazującego się jako „Echo Miasta”. Pierwszy tytuł 0 37,8 proc., a drugi o 42 proc. mniej niż w kwietniu ub.r.
>>> "Rzeczpospolita", "Przegląd Sportowy" i "Fakt" z coraz niższą sprzedażą
Zdecydowanie najmniejsze spadki reklamowe w czołówce zanotowały tabloidy. Wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały o 4,2 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 1,3 proc.
Według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste wpływy reklamowe dzienników zmalały w skali roku o 24 proc. do 75,7 mln zł (zobacz szczegóły). Natomiast Equinox prognozuje, że w całym br. wartość reklamy w gazetach spadnie o 10-15 proc. (więcej na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | V.2013 | V.2012 |
Gazeta Wyborcza | 41 120 837 zł | 53 912 270 zł |
Polska | 21 822 633 zł | 27 774 845 zł |
Fakt | 16 897 253 zł | 17 659 471 zł |
Rzeczpospolita | 10 291 756 zł | 16 543 848 zł |
Super Express | 8 183 811 zł | 8 290 638 zł |
Metro | 7 471 466 zł | 9 484 853 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 5 862 828 zł | 6 907 299 zł |
Gazeta Pomorska | 2 558 968 zł | 3 080 474 zł |
Nasze Miasto | 2 479 383 zł | 4 279 100 zł |
Dziennik Polski | 2 459 372 zł | 2 510 560 zł |
monitorowane tytuły razem | 145 607 635 zł | 181 624 073 zł |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Rekordowe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” 20 proc. w dół, „Rz” - 38 proc. (TOP10)