Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)
W ostatnich miesiącach serwisy internetowe „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” osiągnęły rekordową jak dotąd odwiedzalność, po wielokrotnych wzrostach w skali roku. Niewielkie spadki zanotowały natomiast witryny „Gazety Wyborczej” (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a większe - Dziennik.pl, Polskatimes.pl i Parkiet.com.

W październiku br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 182,72 mln odsłon (w tym 22,07 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20:48 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników (kolejną w zestawieniu stronę „Super Expressu” wyprzedził o 1,9 mln) i odsłon (miał ich ponad trzy razy więcej niż witryna „SE” oraz ok. pięć razy więcej niż Wyborcza.pl i Przegladsportowy.pl). Natomiast wielokrotnie więcej czasu średnio spędzają na tych stronach użytkownicy serwisów dzienników gospodarczych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - godzinę i 23:59 minuty, oraz „Parkietu” (Gremi Business Communication) - 51:24 minuty. Na tym ostatnim przeciętny użytkownik wykonał 39,1 odsłon, na stronie „Faktu” - 36,5, a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 19,7.
Jednocześnie Fakt.pl w październiku umocnił się na pozycji piątego pod względem popularności portalu ogólnotematycznego, dystansując o2.pl (które miało 3,37 mln użytkowników i 668,2 mln odsłon, przy czym mniej więcej trzy czwarte ruchu zapewnia mu poczta mailowa - zobacz szczegóły) oraz TVN24.pl (3,69 mln użytkowników i 126,4 mln odsłon).
Rywalizację m.in. tych trzech serwisów o miejsce za „wielką czwórką” portali (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl) opisywaliśmy na początku grudnia.
Serwis „Super Expressu” (Murator) jest wiceliderem zarówno pod względem liczby użytkowników (3,12 mln w październiku), jak i odsłon (51,32 mln). Przy czym przeciętny odwiedzający spędził na nim tylko 9:06 minuty, a w całym zestawieniu krótszy średni czas na użytkownika zanotowały tylko Gazetaprawna.pl (5:29 minuty) i Polskatimes.pl (4:15 minuty).
„Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) mają w internecie po dwa rodzaje serwisów: ogólnotematyczne (odpowiednio: Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz gospodarcze (Wyborcza.biz, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl). W obu przypadkach popularniejsza jest witryna ogólnotematyczna - w październiku Wyborcza.pl miała 2,82 mln użytkowników i 36,77 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,57 mln użytkowników i 17,86 mln odsłon, natomiast Dziennik.pl mimo 165 tys. odwiedzających mniej niż Gazetaprawna.pl zanotował ponad dwa razy więcej odsłon i dwukrotnie dłuższy czas przypadający na średniego użytkownika.
Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.
Serwisy gazet ogólnopolskich w październiku 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
fakt.pl | 5 005 191 | 182 720 900 | 22 071 618 | 00:20:48 | 23,24% |
se.pl | 3 116 871 | 51 316 187 | 8 736 653 | 00:09:06 | 14,47% |
wyborcza.pl | 2 818 642 | 36 766 745 | 5 942 187 | 00:15:37 | 13,09% |
przegladsportowy.pl | 1 678 100 | 27 195 706 | 6 345 720 | 00:16:00 | 7,79% |
wyborcza.biz | 1 573 613 | 17 858 957 | 3 093 010 | 00:15:36 | 7,31% |
rp.pl | 1 267 910 | 17 923 923 | 2 037 104 | 00:11:07 | 5,89% |
gazetaprawna.pl | 1 170 101 | 6 927 800 | 821 904 | 00:05:29 | 5,43% |
dziennik.pl | 1 005 178 | 15 950 049 | 2 025 709 | 00:10:55 | 4,67% |
pb.pl | 392 418 | 7 733 894 | 740 452 | 01:23:59 | 1,82% |
polskatimes.pl | 375 182 | 2 302 583 | 323 526 | 00:04:15 | 1,74% |
forsal.pl | 297 831 | 3 213 349 | 390 721 | - | 1,38% |
naszdziennik.pl | 131 408 | - | - | - | 0,61% |
parkiet.com | 96 056 | 3 759 805 | 343 380 | 00:51:24 | 0,45% |
W skali roku bardzo duże wzrosty osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 2,52 mln użytkowników i 127,4 mln odsłon (to aż 101,7 i 230,5 proc. w górę), a średni czas spędzany przez odwiedzającego wydłużył się o 7:05 minuty (51,6 proc. w górę). Z kolei Przegladsportowy.pl zanotował ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej (wzrost o 1,16 mln, czyli o 240 proc.) i prawie trzykrotnie więcej odsłon (16,73 mln, czyli 160 proc. w górę), przy niewielkim spadku średniego czasu (o 16 sekund, czyli 1,6 proc.).
Serwis „Super Expressu” zyskał w skali roku 148,8 tys. użytkowników (5 proc. w górę) i 22,76 mln odsłon (79,7 proc. w górę), a przeciętny czas spędzany przez użytkownika wydłużył się o 2:37 minuty (czyli o 40,3 proc.).
Wyborcza.pl co prawda miała o 382,3 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 15,7 proc. w górę), ale zanotowała o 1,72 mln odsłon mniej (4,5 proc. w dół), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego zmalał o 4:50 minuty (czyli o 23,6 proc.). Natomiast Wyborcza.biz straciła 85,9 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon (to spadki o 5,2 i 8,8 proc.), a czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 15 sekund (czyli o 1,6 proc.).
W dalszej części zestawienia przeważają spadki. Procentowo największe zanotowały Polskatimes.pl (Polskapresse) - o 85,2 tys. użytkowników i 503,1 tys. odsłon, czyli o 18,5 i 17,9 proc. - oraz Parkiet.com (Gremi Business Communication) - o 17,3 tys. użytkowników, 2,03 mln odsłon i 21:45 minuty na użytkownika (to spadki o 15,3, 35,1 i 29,7 proc.). Za to Forsal.pl zyskał 17,1 tys. użytkowników i 443,1 tys. odsłon (to wzrosty o 6,1 i 16 proc.).
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku
Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | październik 2014 | październik 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
fakt.pl | 5 005 191 | 182 720 900 | 00:20:48 | 2 481 007 | 55 290 660 | 00:13:43 |
se.pl | 3 116 871 | 51 316 187 | 00:09:06 | 2 968 059 | 28 552 236 | 00:06:29 |
wyborcza.pl | 2 818 642 | 36 766 745 | 00:15:37 | 2 436 322 | 38 484 685 | 00:20:27 |
przegladsportowy.pl | 1 678 100 | 27 195 706 | 00:16:00 | 516 980 | 10 459 830 | 00:16:16 |
wyborcza.biz | 1 573 613 | 17 858 957 | 00:15:36 | 1 659 473 | 19 587 538 | 00:15:21 |
rp.pl | 1 267 910 | 17 923 923 | 00:11:07 | 1 300 443 | 15 542 045 | 00:10:34 |
gazetaprawna.pl | 1 170 101 | 6 927 800 | 00:05:29 | 1 172 652 | 7 303 048 | 00:05:54 |
dziennik.pl | 1 005 178 | 15 950 049 | 00:10:55 | 1 028 887 | 16 349 871 | 00:11:44 |
pb.pl | 392 418 | 7 733 894 | 01:23:59 | 397 027 | 9 480 179 | 01:41:30 |
polskatimes.pl | 375 182 | 2 302 583 | 00:04:15 | 460 352 | 2 805 733 | 00:03:45 |
forsal.pl | 297 831 | 3 213 349 | - | 280 701 | 2 770 256 | 00:08:53 |
naszdziennik.pl | 131 408 | - | - | 135 820 | - | - |
parkiet.com | 96 056 | 3 759 805 | 00:51:24 | 113 401 | 5 793 453 | 01:13:09 |
1 2

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)