W 2021 roku ponad połowa Polaków stołowała się choć raz poza domem
Krajowy Instytut Mediów opublikował Badanie Założycielskie, z którego wynika, że w minionym roku 55,3 proc. Polaków co najmniej raz korzystało z usług gastronomicznych poza domem. - Z usług takich szczególnie chętnie korzystają młodzi ludzie - komentuje Maja Kurzelewska, szefowa departamentu badań i analiz KIM.
Z badania wynika, że najczęściej do restauracji, pubu, baru czy kawiarni wybierają się mieszkańcy miast powyżej 200 tys. mieszkańców (69,1 proc.) z czego 45,5 proc. deklaruje jedzenie na mieście co najmniej cztery razy w roku. Szczególnie chętnie z gastronomi korzystają osoby młode. W grupie 25-35 lat w restauracji, pubie, barze czy w kawiarni choć raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy było 74,3 proc., w grupie13-18 lat – 72 proc., a w grupie19-24 lata - 70,9 proc.
Konsumpcja poza domem jest częściej wybierana przez osoby z wyższym wykształceniem (76,55 proc.); 51,3 proc. w tej grupie deklaruje korzystanie z gastronomii co najmniej cztery razy w roku. - Dane mówiące o korzystaniu z usług gastronomicznych poza domem wskazują, że nasze post pandemiczne potrzeby wychodzenia, spotykania się i kolektywnego spędzania czasu są bardzo silne. Z gastronomii szczególnie chętnie korzystają młodzi ludzie, dla których wspólnotowość jest bardzo ważna - komentuje Maja Kurzelewska, szefowa departamentu badań i analiz KIM.

Uwagę zwraca istotnie wyższy wynik dla mieszkańców Śląska i Małopolski, gdzie 64,8 proc. osób przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku jadło poza domem. Dla porównania: w regionie północnym, obejmującym województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie oraz warmińsko-mazurskie, odsetek korzystających z gastronomii wyniósł 47,2 proc.
Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Przedmiotem Badania Założycielskiego są zachowania konsumenckie dotyczące korzystania z telewizji, radia i Internetu oraz urządzenia służące do odbioru tych mediów. Badanie ma charakter ciągły, co pozwala na śledzenie zmian w czasie i obserwację trendów w odniesieniu do różnych mediów jednocześnie i na największą jak dotąd skalę w Polsce.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: W 2021 roku ponad połowa Polaków stołowała się choć raz poza domem