Rusza nowa odsłona kampanii „LGBT+Ja” Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Ruszyła kampania społeczna Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę „LGBT+Ja”, która koncentruje się na promowaniu postaw sojuszniczych wobec młodych osób LGBT+. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na kluczową rolę akceptacji i wsparcia emocjonalnego dla młodych osób, które mierzą się z wyzwaniami związanymi z odkrywaniem i wyrażaniem swojej tożsamości.
Według raportu Komisji Europejskiej „Legal gender recognition in the EU. The journeys of trans people towards full equality” z 2020 roku, aż 69 proc. uczniów w Polsce doświadczyło lub było świadkiem negatywnych komentarzy i działań wobec osób LGBT+ w środowisku szkolnym. Młode osoby LGBT+ często obawiają się ujawnienia swojej tożsamości przed rówieśnikami, nauczycielami i rodzicami, z powodu strachu przed dyskryminacją, przemocą psychiczną lub fizyczną oraz innymi formami prześladowania.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę dla młodych LGBT+
Badania pokazują, że młodzież LGBT+ podejmuje mniej prób samobójczych, gdy ich tożsamość jest uznawana i respektowana, a zaimki są używane zgodnie z ich identyfikacją. Wspierające środowisko, które akceptuje różnorodność tożsamości płciowych i seksualnych, ma ogromny wpływ na poprawę zdrowia psychicznego i poczucia własnej wartości młodych ludzi.
- W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę podejmujemy działania na rzecz budowania społeczności w których wszyscy młodzi ludzie, niezależnie od swojej tożsamości płciowej czy seksualnej będą mogli rozwijać się w poczuciu akceptacji, bezpieczeństwa i zrozumienia. Żeby to było możliwe potrzebujemy działać wszyscy razem, bo tylko kolektywne działania mogą przełożyć się na realną zmianą. Dlatego edukujmy dzieci i młodzież, oraz siebie, na temat różnorodności seksualnych, relacyjnych i płciowych, modelujmy i wspierajmy postawy sojusznicze wobec osób LGBT+ oraz reagujmy na wszelkie oznaki przemocy i dyskryminacji - mówi Ewa Dziemidowicz, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
Osią kampanii LGBT+Ja Fundacja jest krótkometrażowy film fabularny w reżyserii Jakuby Wendy „on/jego”. Dodatkowo, przewidziano serię webinarów dla profesjonalistów oraz szeroką kampanię w mediach społecznościowych. Na dalszym etapie kampanii udostępnione zostaną scenariusze zajęć lekcyjnych oraz kurs e-learningowy poszerzający wiedzę na temat różnorodności płciowych, seksualnych i relacyjnych oraz postaw sojuszniczych.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Rusza nowa odsłona kampanii „LGBT+Ja” Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Mają rozmach prezesi: Szredzińska, Sierkowska i Wojtkowska.