Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku
Showmax na początku przyszłego roku najprawdopodobniej podejmie decyzję, czy będzie kontynuować produkcję "Saturday Night Live Polska" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Platforma posiada obecnie prawa do tego formatu.
Pierwszy sezon "SNL Polska" zadebiutował na Showmax 2 grudnia ubiegłego roku. Stałą obsadę tworzyło dziesięcioro aktorów: Laura Breszka, Monika Babula, Szymon Mysłakowski, Michał Meyer, Magda Smalara, Mateusz Grydlik, Helena Ganjalyan, Michał Zieliński, Karolina Piechota, Kamil Pruban i Sebastian Stankiewicz. Reżyserem serii jest Maciej Sobociński, a Aleksandra Wolf główną scenarzystką. W roli prowadzących wystąpili m.in. Piotr Adamczyk, Robert Biedroń czy Jakub Gierszał.
Showmax zadowolony z wyników "SNL Polska"
Pierwszy sezon "SNL Polska" liczył 15 odcinków. Z wyników jego oglądalności, podobnie jak z innej flagowej produkcji polskiego Showmaxu "Ucho prezesa", zadowolony jest Maciej Sojka, dyrektor zarządzający platformy Showmax.com. - Bardzo cieszą nas wyniki "Ucha prezesa" i "SNL". W zasadzie żaden z projektów, z którymi wystartowaliśmy, nie notuje niezadowalającej oglądalności - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Sojka.
Niektóre skecze z pierwszego sezonu wzbudziły liczne kontrowersje. W jednym z nich naśmiewano się z wizerunku papieży, w tym Jana Pawła II (w tym skeczu wystąpił Piotr Adamczyk, znany z roli Karola Wojtyły).
Jak przyznaje w rozmowie z naszym portalem Maciej Sojka, platforma odbierała mnóstwo skarg widzów oburzonych dotykaniem w skeczach tematyki religijnej. - Wtedy wiedzieliśmy, że dobrze działają, że wzbudzają emocje - tłumaczy. - Uważam, że nigdy nie przekroczyliśmy tej granicy, w której coś przestaje być śmieszne, a zaczyna być bolesne, nie przynosząc niczego dobrego. Cały ten śmiech był uzasadniony i dotykał celnie poruszanych tematów. Dla niektórych to było oczywiście niewygodne - cóż, taki urok komedii - konkluduje dyrektor zarządzający Showmax.
"Wyłowiliśmy parę pereł komediowych"
W rozmowie z naszym portalem, Maciej Sojka przyznaje, że format "SNL" pozwolił na znalezienie utalentowanych twórców, z którymi serwis będzie w przyszłości współpracować. - Jestem bardzo zadowolony z tego formatu, bo co okazało się być możliwe nie tylko po stronie aktorskiej. Wyłowiliśmy parę pereł komediowych. Szczególnie jestem zadowolony z tego zestawu tekściarzy i scenarzystów "SNL" - mówi dyrektor zarządzający Showmax. - Na pewno nie będzie jedynym projektem, nad którym będziemy z nimi pracowali. Co ludzie zostali poddani "termicznej obróbce w wysokim ciśnieniu" i wyszli z tego zwycięsko. Wiemy, że można na nich liczyć - dodaje Sojka.
"Saturday Night Live" na licencji NBC
Polski "Saturday Night Live" produkowany jest na licencji NBC Universal przez firmę Rochstar, na zlecenie Showmax Polska. Z ramienia platformy produkcją programu zajmuje się Jurek Dzięgielewski.
Saturday Night Live" to najdłużej emitowany show typu late night w historii - na koncie ma 42 sezony. Na antenie NBC zadebiutował w 1975 roku. Stanowił komediową odpowiedź na smutną rzeczywistość polityczną lat 70.: zakończone fiaskiem działania wojenne w Wietnamie, aferę Watergate i rezygnację prezydenta Nixona.
Showmax ruszył w 2017 roku
Serwis VoD Showmax wystartował w Polsce w lutym 2017 roku. Należy do międzynarodowego koncernu mediowego Naspers. Działa na zasadach podobnych do Netflixa czy Amazon Prime Video. Miesięczna opłata za korzystanie wynosi 19,90 zł, pierwszy miesiąc jest darmowy.
W swojej bibliotece platforma ma głównie seriale z segmentu premium, jak "Fargo", "The Affair", "Billions". Najpopularniejszym z nich jest "Opowieść podręcznej". W połowie sierpnia premierę miał serial oryginalny "Rojst" z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem w rolach głównych.
Serwis współpracuje z polskimi twórcami, Wojciechem Smarzowskim i Patrykiem Vegą. Ten pierwszy przygotował dla platformy m.in. etiudę "Ksiądz". Vega przygotował zaś serial "Botoks", a obecnie pracuje nad filmem "Plagi Breslau".
Showmax nie podaje oficjalnych danych na temat liczby zarejestrowanych użytkowników w Polsce. Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. serwis odwiedziło 1,26 mln internautów, którzy wykonali 15,06 mln odsłon oraz korzystali ze strony średni przez 10 minut i 25 sekund.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku