„Selfie” z Barackiem Obamą to reklama Samsunga. Biały Dom protestuje
Zdjęcie „z ręki” wykonane przez bejsbolistę Davida Ortiza z Barackiem Obamą okazało się elementem kampanii reklamowej smartfona Samsung Galaxy Note 3. - Zdecydowanie sprzeciwiamy się użyciu wizerunku prezydenta do celów marketingowych - komentuje Biały Dom.
David Ortiz, gwiazdor bejsbolowej drużyny Boston Red Sox, fotografię „z ręki” (tzw. selfie) z Barackiem Obamą wykonał we wtorek podczas spotkania prezydenta USA ze wszystkimi zawodnikami tego klubu. Sportowiec zamieścił zdjęcie na Twitterze, gdzie zdobyło ono dużą popularność - do tej pory zostało retwiittowane ponad 40 tys. razy i 48 tys. razy oznaczone jako ulubione. Na swoje konto w serwisie skopiował je również Samsung, informując, że zostało wykonane telefonem jego produkcji. Wzbudziło to podejrzenia, że cała sytuacja może być elementem kampanii reklamowej.
What an honor! Thanks for the #selfie, @BarackObama pic.twitter.com/y5Ww74sEID
— David Ortiz (@davidortiz) kwiecień 1, 2014
W odpowiedzi na pytania dziennikarzy koreański koncern przyznał, że zdjęcie z Obamą zostało zaaranżowane do celów promocyjnych. Samsung dosłownie dzień przed spotkaniem w Białym Domu podpisał z Davidem Ortizem umowę, w ramach której ma on promować telefony firmy w serwisach społecznościowych. Bejsboliście przekazano smartfon Samsung Galaxy Note 3 i wytłumaczono, jak robić nim zdjęcia i udostępniać je w internecie.
Biały Dom nie jest zadowolony z tego, że Barack Obama nieświadomie wziął udział w kampanii reklamowej. - Zgodnie z zasadą sprzeciwiamy się próbom użycia wizerunku prezydenta do celów marketingowych. I oczywiście sprzeciwiamy się w tej sytuacji - stwierdził w czwartek Jack Carney, rzecznik Białego Domu. Nie odpowiedział jednak na pytanie, czy prawnicy Obamy kontaktowali się już w tej sprawie z Samsungiem.
Miesiąc temu jeszcze większy rozgłos zyskało zdjęcie „z ręki” grupy hollywoodzkich aktorów wrzucone na Twittera w czasie gali Oscarów przez prowadzącą ją Ellen DeGeneres. Okazało się, że też zostało wykonane Samsung Galaxy Note 3 i było zaaranżowanym działaniem marketingowym, a Samsung wydał 20 mln dolarów na promocję w czasie ceremonii (przeczytaj więcej na ten temat).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Selfie” z Barackiem Obamą to reklama Samsunga. Biały Dom protestuje
chyba Apple dostaje teraz torsji
oscary, barack obama ... ;)