Polska "Wielka woda" światowym hitem oglądalności na Netfliksie
"Wielka woda" o powodzi stulecia z 1997 roku trafiła na drugie miejsce listy najchętniej oglądanych tytułów na Netfliksie w kategorii produkcji nieanglojęzycznych.

"Wielka woda" zaliczyła na Netfliksie debiut 5 października. Akcja nowego polskiego serialu Netflix rozgrywa się w wakacje 1997 r., gdy przez m.in. Wrocław przechodziła tytułowa "wielka woda", nazwana później "powodzią stulecia".
Zobacz: Producentka "Wielkiej Wody": ten serial wypłynął z mojego serca i pasji do filmu
W serialu w reżyserii Jana Holoubka i Bartłomieja Ignaciuka w rolach głównych wystąpią Agnieszka Żulewska, Tomasz Schuchardt oraz Ireneusz Czop. Produkcja składa się z sześciu odcinków.
"Wielka woda" hitem Netfliksa
Polski serial katastroficzny pokochali widzowie Netfliksa na całym świecie. Z opublikowanych przez platformę danych wynika, że "Wielka woda" zajmuje drugie miejsce na liście najchętniej oglądalnych produkcji nieanglojęzycznych w tygodniu 3-9 października. Widzowie łącznie poświęcili na oglądanie tego serialu 45 840 00 godzin.
W tym roku spośród polskich produkcji na Netfliksie, podobnie znakomity wynik osiągnął też film "Furioza" w reżyserii Cypriana T. Olenckiego.
Zobacz: „Wielka woda” nowym serialem Netfliksa. "Wody nie leją, a przyjemność wielka"
"Wielka woda" - fabuła, twórcy
Akcja "Wielkiej wody" rozgrywa się w lipcu 1997 r., gdy wielka fala powodziowa zbliża się do Wrocławia. Lokalne władze w poszukiwaniu rozwiązania ściągają do miasta wykwalifikowaną hydrolożkę Jaśminę Tremer (w tej roli Agnieszka Żulewska, znana m.in. z "Rojsta", "1983" i "Żmijowiska"). Będzie musiała poradzić sobie nie tylko z żywiołem, ale też biurokracją i swoją mętną przeszłością. Tomasz Schuchardt ("Jesteś bogiem", "Cicha noc") zagra w serialu Jakuba Marczaka, urzędnika, który samotnie wychowuje nastoletnią córkę. Ireneusz Czop ("Rojst'97", "Nielegalni") wcieli się zaś w rolę Andrzeja Rębacza, który walczy o to, by wał przeciwpowodziowy w pobliżu jego rodzinnej wsi nie został zniszczony.
Od ponad dwóch lat Netflix jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą VoD w Polsce. Według badania Mediapanel w lipcu br. odwiedziło go 12,54 mln polskich internautów, z których każdy spędził w serwisie średnio 6 godzin, 3 minuty i 22 sekundy. Firma nie podaje liczby klientów w Polsce. Globalnie na koniec czerwca br. Netflix miał 220,76 mln subskrybentów.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polska "Wielka woda" światowym hitem oglądalności na Netfliksie