Onet i WP ze spadkami, o2.pl i SE.pl przed Naszemiasto, TVN24.pl i Wyborcza.pl (TOP10 stron z informacjami i publicystyką)
W listopadzie czołowe serwisy informacyjno-publicystyczne miały prawie 8 proc. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Największe spadki zanotowały Naszemiasto.pl, Wyborcza.pl, Radiozet.pl i Fakt.pl, natomiast wzrosty osiągnęły o2.pl i SE.pl. Liderem jest niezmiennie Onet przed WP.pl.

Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie br. w całej kategorii informacji i publicystyki (z uwzględnieniem treści regionalnych i o pogodzie) zanotował 12 mln użytkowników, co dało 41,35 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Poziom 10 mln użytkowników w tej kategorii przekroczyły jeszcze dwie witryny należące do Wirtualnej Polski. WP.pl odwiedziło 10,45 mln internautów (co dało 36,02 proc. zasięgu), a o2.pl - 10,34 mln (35,62 proc.).
W dalszej części zestawienia przeważają portale mediów pozainternetowych. Serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotował 9,69 mln użytkowników i 33,39 proc. zasięgu, portal „Gazety Wyborczej” Wyborcza.pl (Agora) - 9,12 mln odwiedzających i 31,43 proc. zasięgu, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 7,17 mln użytkowników i 24,69 proc. zasięgu.
Na Wyborcza.pl od lat obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści, na koniec września korzystało z niego 241 tys. użytkowników. Na Fakt.pl podobną ofertę wprowadzono w sierpniu br.
Część informacyjno-publicystyczną TVN24.pl (Discovery Grupa TVN) odwiedziło 9,28 mln internautów, na Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) analogiczna sekcja miała 8,81 mln użytkowników, a na Radiozet.pl (Eurozet) - 8,59 mln.
W rankingu jest jeden portal, w którym dominują treści regionalne - Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) obejmujące serwisy dotyczące kilkudziesięciu miast i regionów z całego kraju. W listopadzie zanotował 9,4 mln użytkowników i 32,39 proc. zasięgu. Przejęcie Polska Press ogłosił właśnie Orlen, transakcja ma zostać sfinalizowana w styczniu.

W listopadzie br. dziesięć witryn z zestawienia w sumie zanotowało 94,87 mln użytkowników (bez współodwiedzalności). To o 8,16 mln (7,9 proc.) mniej niż w październiku.
Onet.pl w kategorii informacji i publicystyki stracił z miesiąca na miesiąc 1,36 mln internautów (10,2 proc.), a WP.pl - 901,4 tys. (7,9 proc.). W efekcie przewaga pierwszego serwisu nad drugim zmalała o 459 tys. użytkowników.
W ujęciu procentowym większe spadki zanotowało kilka innych witryn. Na Naszemiasto.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się o 1,23 mln (11,6 proc.), na Wyborcza.pl - o 1,59 mln (14,8 proc.), na Radiozet.pl - o 1,68 mln (16,4 proc.), a na Fakt.pl - o 1,27 mln (15 proc.).
Najmniej pogorszył się wynik Interii - o 266,3 tys. użytkowników (2,9 proc.).
SE.pl i o2.pl w górę
Z drugiej strony na o2.pl część informacyjno-publicystyczną odwiedziło o 749,1 tys. internautów więcej niż w październiku (to wzrost o 7,8 proc.), a na SE.pl - o 381 tys. (4,1 proc.).
Dzięki temu oba serwisy przesunęły się o cztery miejsca w górę, wyprzedzając Wyborcza.pl, Naszemiasto.pl, Radiozet.pl i TVN24.pl.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Onet i WP ze spadkami, o2.pl i SE.pl przed Naszemiasto, TVN24.pl i Wyborcza.pl (TOP10 stron z informacjami i publicystyką)
Nie jednemu psu na imię burek