Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.

We wrześniu br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,65 mln realnych użytkowników, czyli 13,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 23,62 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 5 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu pod względem liczby realnych użytkowników i odsłon znalazł się blog Kwestiasmaku.com (z 2,93 mln użytkowników i 17,25 mln odsłon). Przeciętny odwiedzający spędził w tej witrynie 7 minut i 32 sekundy. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwa blogi: Zajadam.pl (z 1,25 mln użytkowników i 2,35 mln odsłon) oraz Olgasmile.com (z 1,19 mln użytkowników i 8,66 mln odsłon). Z tego drugiego każdy odwiedzający korzystał średnio aż przez 19 minut i 9 sekund - to zdecydowanie najlepszy wynik w rankingu.
Po ponad dwa miliony użytkowników miały dwie witryny należące do Burda International Polska: Przyślijprzepis.pl (2,33 mln użytkowników i 6,35 mln odsłon) i Mojegotowanie.pl (2,15 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon). Za to Durszlak.pl i Mniammniam.com przy nieco poniżej 2 mln użytkowników miały ponad 8 mln odsłon - odpowiednio 8,42 i 8,1 mln.
Na liście są dwa działy kulinarne portali ogólnotematycznych: Beszamel.se.pl (1,67 mln użytkowników i 2,64 mln odsłon) i Kuchnia.wp.pl (1,66 mln użytkowników) i 7,47 mln odsłon).
Są również trzy witryny firm z branży spożywczej i handlowej, które promują w nich swoje produkty. Doradcasmaku.pl (należący do Prymatu) miał 1,52 mln użytkowników i 5,47 mln odsłon), Przepisy.pl (własność Unilever Polska) - 1,47 mln użytkowników i 4,76 mln odsłon, Kuchnialidla.pl (należąca do Lidl Polska) - 1,14 mln użytkowników i 3,53 mln odsłon.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
smaker.pl |
3 653 595 |
23 619 704 |
0:05:27 |
13,69% |
kwestiasmaku.com |
2 929 110 |
17 251 971 |
0:07:32 |
10,97% |
przyslijprzepis.pl |
2 330 771 |
6 346 354 |
0:02:35 |
8,73% |
mojegotowanie.pl |
2 156 942 |
4 636 467 |
0:01:52 |
8,08% |
durszlak.pl |
1 999 294 |
8 423 628 |
0:03:58 |
7,49% |
mniammniam.com |
1 922 830 |
8 100 733 |
0:02:42 |
7,20% |
se.pl - beszamel |
1 674 870 |
2 642 034 |
0:01:17 |
6,27% |
wp.pl - kuchnia |
1 661 378 |
7 472 254 |
0:05:29 |
6,22% |
ugotuj.to |
1 536 008 |
6 308 641 |
0:02:09 |
5,75% |
doradcasmaku.pl |
1 520 552 |
5 466 916 |
0:04:26 |
5,70% |
przepisy.pl |
1 474 081 |
4 765 171 |
0:02:38 |
5,52% |
zajadam.pl |
1 256 094 |
2 351 107 |
0:01:35 |
4,70% |
gotujmy.pl |
1 197 045 |
2 485 520 |
0:01:47 |
4,48% |
olgasmile.com |
1 190 593 |
8 663 238 |
0:19:09 |
4,46% |
kuchnialidla.pl |
1 145 683 |
3 535 220 |
0:02:20 |
4,29% |
Tylko na komputerach Smaker.pl miał w minionym miesiącu 2,07 mln użytkowników, 12,14 mln odsłon oraz 5 minut i 35 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego.
Po 1-1,4 mln użytkowników zanotowały Kwestasmaku.com, Kuchania.wp.pl, Durszlak.pl i Przyślijprzepis.pl. Z kolei na Olgasmile.com przeciętny odwiedzający spędził aż 34 minuty i 14 sekund.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
smaker.pl |
2 074 965 |
12 139 779 |
0:05:35 |
7,77% |
kwestiasmaku.com |
1 374 511 |
6 981 589 |
0:05:32 |
5,15% |
wp.pl - kuchnia |
1 178 780 |
5 716 903 |
0:06:14 |
4,42% |
durszlak.pl |
1 080 496 |
3 588 523 |
0:03:24 |
4,05% |
przyslijprzepis.pl |
1 079 954 |
2 627 002 |
0:02:21 |
4,05% |
mojegotowanie.pl |
969 485 |
1 542 607 |
0:01:24 |
3,63% |
ugotuj.to |
881 030 |
3 272 729 |
0:01:54 |
3,30% |
doradcasmaku.pl |
869 075 |
3 104 503 |
0:02:32 |
3,26% |
mniammniam.com |
833 133 |
3 230 557 |
0:03:30 |
3,12% |
se.pl - beszamel |
796 202 |
1 049 041 |
0:01:15 |
2,98% |
przepisy.pl |
705 384 |
2 140 827 |
0:02:42 |
2,64% |
onet.gotowanie |
629 914 |
3 058 615 |
0:05:26 |
2,36% |
kuchnialidla.pl |
584 035 |
2 285 172 |
0:04:08 |
2,19% |
olgasmile.com |
583 700 |
6 494 228 |
0:34:14 |
2,19% |
gotujmy.pl |
540 898 |
1 120 570 |
0:01:55 |
2,03% |
Na smartfonach i tabletach Smaker.pl miał nieco mniejszą odwiedzalność (1,96 mln użytkowników i 11,48 mln odsłon) niż na komputerach, natomiast Kwestiasmaku.com - wyższą (1,76 mln użytkowników i 10,27 mln odsłon).
Kuchania.wp.pl znalazła się dopiero na 15. miejscu z 616,6 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
smaker.pl |
1 960 208 |
11 479 925 |
0:04:15 |
7,34% |
kwestiasmaku.com |
1 759 087 |
10 270 382 |
0:08:13 |
6,59% |
przyslijprzepis.pl |
1 404 387 |
3 719 352 |
0:02:30 |
5,26% |
mojegotowanie.pl |
1 311 264 |
3 093 859 |
0:02:03 |
4,91% |
mniammniam.com |
1 169 700 |
4 870 175 |
0:01:57 |
4,38% |
durszlak.pl |
1 035 302 |
4 835 106 |
0:04:06 |
3,88% |
se.pl - beszamel |
967 332 |
1 592 993 |
0:01:11 |
3,62% |
przepisy.pl |
808 797 |
2 624 344 |
0:02:27 |
3,03% |
zajadam.pl |
776 043 |
1 393 850 |
0:01:42 |
2,91% |
ugotuj.to |
772 350 |
3 035 913 |
0:02:07 |
2,89% |
mojewypieki.com |
721 519 |
3 057 330 |
0:05:14 |
2,70% |
gotujmy.pl |
717 205 |
1 364 950 |
0:01:32 |
2,69% |
doradcasmaku.pl |
701 330 |
2 362 412 |
0:06:29 |
2,63% |
olgasmile.com |
645 980 |
2 169 009 |
0:04:22 |
2,42% |
wp.pl - kuchnia |
616 648 |
1 755 351 |
0:02:50 |
2,31% |
Smaker.pl w skali roku zyskał 5,58 pkt proc. zasięgu i 9,98 mln odsłon (to 68,8 i 73,2 proc. w górę), przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Z kolei Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 3,55 pkt proc. zasięgu i 5,06 mln odsłon (czyli o 47,8 i 41,5 proc.), Przyślijprzepis.pl - o 1,24 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (16,6 i 24,7 proc.), Mojegotowanie.pl - o 2,2 pkt proc. zasięgu i 1,51 mln odsłon (37,4 i 48,1 proc.). W każdym z tych serwisów wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego.
Jeszcze większe procentowe wzrosty odwiedzalności zanotowały Mniammniam.com (o 3,2 pkt proc., czyli 80 proc., i 4,89 mln odsłon, czyli 152,6 proc.) oraz Beszamel.se.pl. Ten drugi serwis we wrześniu ub.r. nie znalazł się nawet w czołowej piętnastce, czyli zanotował poniżej 920 tys. użytkowników.
Z kolei Durszlak.pl stracił z roku na rok 1,12 pkt proc. zasięgu i 2,14 mln odsłon (to 13 i 20,2 proc. w dół), Ugotuj.to - 0,61 pkt proc. zasięgu (9,6 proc. w dół), a Gotujmy.pl - 0,46 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (9,3 i 33,5 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)