Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.

We wrześniu br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,65 mln realnych użytkowników, czyli 13,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 23,62 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 5 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu pod względem liczby realnych użytkowników i odsłon znalazł się blog Kwestiasmaku.com (z 2,93 mln użytkowników i 17,25 mln odsłon). Przeciętny odwiedzający spędził w tej witrynie 7 minut i 32 sekundy. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwa blogi: Zajadam.pl (z 1,25 mln użytkowników i 2,35 mln odsłon) oraz Olgasmile.com (z 1,19 mln użytkowników i 8,66 mln odsłon). Z tego drugiego każdy odwiedzający korzystał średnio aż przez 19 minut i 9 sekund - to zdecydowanie najlepszy wynik w rankingu.
Po ponad dwa miliony użytkowników miały dwie witryny należące do Burda International Polska: Przyślijprzepis.pl (2,33 mln użytkowników i 6,35 mln odsłon) i Mojegotowanie.pl (2,15 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon). Za to Durszlak.pl i Mniammniam.com przy nieco poniżej 2 mln użytkowników miały ponad 8 mln odsłon - odpowiednio 8,42 i 8,1 mln.
Na liście są dwa działy kulinarne portali ogólnotematycznych: Beszamel.se.pl (1,67 mln użytkowników i 2,64 mln odsłon) i Kuchnia.wp.pl (1,66 mln użytkowników) i 7,47 mln odsłon).
Są również trzy witryny firm z branży spożywczej i handlowej, które promują w nich swoje produkty. Doradcasmaku.pl (należący do Prymatu) miał 1,52 mln użytkowników i 5,47 mln odsłon), Przepisy.pl (własność Unilever Polska) - 1,47 mln użytkowników i 4,76 mln odsłon, Kuchnialidla.pl (należąca do Lidl Polska) - 1,14 mln użytkowników i 3,53 mln odsłon.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 3 653 595 | 23 619 704 | 0:05:27 | 13,69% |
kwestiasmaku.com | 2 929 110 | 17 251 971 | 0:07:32 | 10,97% |
przyslijprzepis.pl | 2 330 771 | 6 346 354 | 0:02:35 | 8,73% |
mojegotowanie.pl | 2 156 942 | 4 636 467 | 0:01:52 | 8,08% |
durszlak.pl | 1 999 294 | 8 423 628 | 0:03:58 | 7,49% |
mniammniam.com | 1 922 830 | 8 100 733 | 0:02:42 | 7,20% |
se.pl - beszamel | 1 674 870 | 2 642 034 | 0:01:17 | 6,27% |
wp.pl - kuchnia | 1 661 378 | 7 472 254 | 0:05:29 | 6,22% |
ugotuj.to | 1 536 008 | 6 308 641 | 0:02:09 | 5,75% |
doradcasmaku.pl | 1 520 552 | 5 466 916 | 0:04:26 | 5,70% |
przepisy.pl | 1 474 081 | 4 765 171 | 0:02:38 | 5,52% |
zajadam.pl | 1 256 094 | 2 351 107 | 0:01:35 | 4,70% |
gotujmy.pl | 1 197 045 | 2 485 520 | 0:01:47 | 4,48% |
olgasmile.com | 1 190 593 | 8 663 238 | 0:19:09 | 4,46% |
kuchnialidla.pl | 1 145 683 | 3 535 220 | 0:02:20 | 4,29% |
Tylko na komputerach Smaker.pl miał w minionym miesiącu 2,07 mln użytkowników, 12,14 mln odsłon oraz 5 minut i 35 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego.
Po 1-1,4 mln użytkowników zanotowały Kwestasmaku.com, Kuchania.wp.pl, Durszlak.pl i Przyślijprzepis.pl. Z kolei na Olgasmile.com przeciętny odwiedzający spędził aż 34 minuty i 14 sekund.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 2 074 965 | 12 139 779 | 0:05:35 | 7,77% |
kwestiasmaku.com | 1 374 511 | 6 981 589 | 0:05:32 | 5,15% |
wp.pl - kuchnia | 1 178 780 | 5 716 903 | 0:06:14 | 4,42% |
durszlak.pl | 1 080 496 | 3 588 523 | 0:03:24 | 4,05% |
przyslijprzepis.pl | 1 079 954 | 2 627 002 | 0:02:21 | 4,05% |
mojegotowanie.pl | 969 485 | 1 542 607 | 0:01:24 | 3,63% |
ugotuj.to | 881 030 | 3 272 729 | 0:01:54 | 3,30% |
doradcasmaku.pl | 869 075 | 3 104 503 | 0:02:32 | 3,26% |
mniammniam.com | 833 133 | 3 230 557 | 0:03:30 | 3,12% |
se.pl - beszamel | 796 202 | 1 049 041 | 0:01:15 | 2,98% |
przepisy.pl | 705 384 | 2 140 827 | 0:02:42 | 2,64% |
onet.gotowanie | 629 914 | 3 058 615 | 0:05:26 | 2,36% |
kuchnialidla.pl | 584 035 | 2 285 172 | 0:04:08 | 2,19% |
olgasmile.com | 583 700 | 6 494 228 | 0:34:14 | 2,19% |
gotujmy.pl | 540 898 | 1 120 570 | 0:01:55 | 2,03% |
Na smartfonach i tabletach Smaker.pl miał nieco mniejszą odwiedzalność (1,96 mln użytkowników i 11,48 mln odsłon) niż na komputerach, natomiast Kwestiasmaku.com - wyższą (1,76 mln użytkowników i 10,27 mln odsłon).
Kuchania.wp.pl znalazła się dopiero na 15. miejscu z 616,6 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 1 960 208 | 11 479 925 | 0:04:15 | 7,34% |
kwestiasmaku.com | 1 759 087 | 10 270 382 | 0:08:13 | 6,59% |
przyslijprzepis.pl | 1 404 387 | 3 719 352 | 0:02:30 | 5,26% |
mojegotowanie.pl | 1 311 264 | 3 093 859 | 0:02:03 | 4,91% |
mniammniam.com | 1 169 700 | 4 870 175 | 0:01:57 | 4,38% |
durszlak.pl | 1 035 302 | 4 835 106 | 0:04:06 | 3,88% |
se.pl - beszamel | 967 332 | 1 592 993 | 0:01:11 | 3,62% |
przepisy.pl | 808 797 | 2 624 344 | 0:02:27 | 3,03% |
zajadam.pl | 776 043 | 1 393 850 | 0:01:42 | 2,91% |
ugotuj.to | 772 350 | 3 035 913 | 0:02:07 | 2,89% |
mojewypieki.com | 721 519 | 3 057 330 | 0:05:14 | 2,70% |
gotujmy.pl | 717 205 | 1 364 950 | 0:01:32 | 2,69% |
doradcasmaku.pl | 701 330 | 2 362 412 | 0:06:29 | 2,63% |
olgasmile.com | 645 980 | 2 169 009 | 0:04:22 | 2,42% |
wp.pl - kuchnia | 616 648 | 1 755 351 | 0:02:50 | 2,31% |
Smaker.pl w skali roku zyskał 5,58 pkt proc. zasięgu i 9,98 mln odsłon (to 68,8 i 73,2 proc. w górę), przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Z kolei Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 3,55 pkt proc. zasięgu i 5,06 mln odsłon (czyli o 47,8 i 41,5 proc.), Przyślijprzepis.pl - o 1,24 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (16,6 i 24,7 proc.), Mojegotowanie.pl - o 2,2 pkt proc. zasięgu i 1,51 mln odsłon (37,4 i 48,1 proc.). W każdym z tych serwisów wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego.
Jeszcze większe procentowe wzrosty odwiedzalności zanotowały Mniammniam.com (o 3,2 pkt proc., czyli 80 proc., i 4,89 mln odsłon, czyli 152,6 proc.) oraz Beszamel.se.pl. Ten drugi serwis we wrześniu ub.r. nie znalazł się nawet w czołowej piętnastce, czyli zanotował poniżej 920 tys. użytkowników.
Z kolei Durszlak.pl stracił z roku na rok 1,12 pkt proc. zasięgu i 2,14 mln odsłon (to 13 i 20,2 proc. w dół), Ugotuj.to - 0,61 pkt proc. zasięgu (9,6 proc. w dół), a Gotujmy.pl - 0,46 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (9,3 i 33,5 proc. w dół).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)