Starcom dużo zyskowniejszy w Polsce
W 2023 roku agencja mediowa Starcom ograniczyła koszty operacyjne o ponad 3 proc., dzięki czemu przy minimalnym spadku przychodów jej zysk netto poszedł w górę prawie czterokrotnie, do 38,4 mln zł.
Przychody Starcomu w 2023 roku wyniosły 1,2 mld zł, o 0,9 proc. mniej niż przed rokiem. W sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. jako nowych klientów pozyskała Biofarm, Leroy Merlin (w zakresie działań w internecie), Synthos, Roshen, Dr Gerard i Amnesty International.
Wpływy w ramach Publicis Groupe poszły w górę ze 138,01 do 162,78 mln zł. Na tę drugą kwotę złożyło się m.in. 54,9 mln zł od PGP hub, 42,26 mln zł od Publicis Groupe Holdings - Global Services oraz 23,99 mln zł od Starcom Worldwide.
CZYTAJ TEŻ: Zenith Poland urósł o prawie połowę
Podstawą działalności Starcomu pozostaje obsługa działań komunikacyjnych w mediach. Przychody w tym zakresie nieznacznie zmalały z 1,16 do 1,12 mld zł. Natomiast wpływy oddziału Re:Sources Poland poszły w górę z 26,67 do 41,91 mln zł, a uruchmionego w 2022 roku pionu Facility (zajmuje się obsługą biur wynajmowanych przez Publicis Groupe w Warszawie, Lublinie i Poznaniu) - z 16,72 do 21,86 mln zł.

W Starcomie już 660 pracowników
Działalność operacyjne Starcomu kosztowała w 2023 roku 1,16 mld zł, o 3,6 proc. mniej niż przed rokiem. To przede wszystkim efektu spadku wydatków na usługi obce (czyli głównie powierzchnie i usługi reklamowe na potrzeby aktywności klientów) z 1,09 do 1,02 mld zł.
Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 83,48 do 98,44 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 15,85 do 19,27 mln zł, a koszty rodzajowe sklasyfikowane jako pozostałe - z 8 do 8,32 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała średnio 659 pracowników, wobec 644 przed rokiem i 511 dwa lata temu (w 2022 roku uruchomiono biuro usług wspólnych w Lublinie, zatrudniając ponad 110 osób w pionie Re:Sources Poland).
Członkowie zarządu i rady nadzorczej spółki zarobili w ub.r. 7,51 mln zł, wobec 7,18 mln zł rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na zakupy od innych spółek z Publicis Groupe agencja przeznaczyła w ub.r. 86,59 mln zł, z czego 53,86 mln zł trafiło do PGP hub, 9,56 mln zł do Publicis Groupe Holdings, 4,54 mln zł do Publicis Conseil, a 4,02 mln zł do DMX Media.
Pozostałe koszty operacyjne Starcomu zwiększyły się z 12,28 do 15,65 mln zł, a wydatki finansowe - z 5,4 do 6,26 mln zł (z czego te na odsetki zmalały z 5,32 do 4 mln zł). Z drugiej strony pozostałe przychody operacyjne poszły w górę z 18,97 do 26,15 mln zł.
Prawie 30 mln zł więcej zysku
Zysk operacyjny agencji podskoczył z 20,16 do 54,7 mln zł, a zysk netto (mimo wzrostu kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 4,13 do 10,29 mln zł) - z 10,77 do 38,39 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Starcom dużo zyskowniejszy w Polsce