Starcom i Zenith na czele agencji mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (raport RECMA)
Agencje mediowe Starcom i Zenith (Publicis Media) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a EssenceMediacom, Value Media, Spark Foundry i Wavemaker otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest Publicis Media przed GroupM.
W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).
Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się). Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.
Starcom i Zenith na czele stawki
Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2023” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są należące do Publicis Media Starcom (uzyskał 21 pkt) i Zenith (20 pkt).
Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano: EssenceMediacom (GroupM), Value Media (włączając Mediaplus, Group One), Spark Foundry (Publicis Media), Wavemaker (GroupM).
Notę „dobrą” otrzymały z kolei: Mindshare (GroupM), Carat (dentsu), Havas Media (Havas Media Group), OMD, iProspect (denstu), dentsu X (dentsu) i UM (Mediabrands).
Jako „przeciętne” sklasyfikowano pięć agencji mediowych: Initiative (Mediabrands), Arena Media (Havas Media Group), Mediahub, PHD Media Direction i Media Direction OMD.
.jpg)
W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów (12) zebrały Spark Foundry i Zenith. Tuż za nimi - z liczbą 11 pkt. - uplasował się dom mediowy Value Media.
Po 9 punktów przydzielono agencjom EssenceMediacom i Starcom. Kolejną pozycję w tym zestawieniu zajmują, z liczbą po 7 pkt. każda, agencje Havas Media i Wavemaker.
Publicis Media na czele grup mediowych
W rankingu grup mediowych prym wiedzie Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) z liczbą 57 pkt.
Druga w rankingu GroupM (EssenceMediacom, Wavemaker, Mindshare) ma 44 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa dentsu (Carat, iProspect, dentsu X) zdobyła 21 pkt.
Group One Media (Value Media z Mediaplus) uzyskała 19 pkt., Havas Media Group (Havas Media, Arena Media) - 10 pkt., Mediabrands (UM, Initiative, Mediahub) - 9 pkt., a Omnicom Media Group (OMD) - 8 pkt.
.jpg)

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Starcom i Zenith na czele agencji mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (raport RECMA)