Strony główne: Onet na czele, Gazeta.pl z większą przewagą nad o2
Wśród stron głównych czołowych portali horyzontalnych liderem pozostaje Onet przed WP.pl. Strona główna Gazeta.pl zwiększyła przewagę zasięgową nad analogiczną witryną o2.pl.

Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualneedia.pl pokazują, że w czerwcu 2025 roku stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,04 mln użytkowników, czyli 20,3 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 61 minut i 45 sekundy.
Analogiczna witryna WP.pl przyciągnęła 5,96 mln odwiedzających (co dało 19,7 proc. zasięgu), przeciętnie na 45 minut i 22 sekundy. Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.
CZYTAJ TEŻ: Przeglądarkowy Onet przed Facebookiem. Temu zatrzymało się poniżej 20 mln polskich użytkowników
Na Interii (Grupa Polsat-Interia) strona główna zanotowała 4,58 mln użytkowników, 15,4 proc. zasięgu oraz 36 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) – 2,58 mln odwiedzających, 8,66 proc. zasięgu oraz 20 minut i 10 sekund przeciętnego czasu, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 1,88 mln użytkowników, 6,31 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 8 sekund średniego czasu.
Analogiczna witryna na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 780,4 tys. internautów (2,62 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 14 minut i 6 sekund. Niżej w zestawieniu są takie strony portali innych marek prasowych: „Super Expressu” (412,3 tys. użytkowników) i „Wprost” (154,9 tys.).
Z kolei stronę główną portalu Radia ZET odwiedziło 637,6 tys. internautów, a tę naTemat.pl – 258,4 tys.

Miesiąc do miesiąca strona główna Onetu zyskała 44,4 tys. użytkowników (0,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i sekundę (7,5 proc.). Straciła część przewagi zasięgowej nad konkurentką z WP.pl, która zanotowała wzrost liczby odwiedzających o 221,3 tys. (3,9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o minutę i 17 sekund (2,7 proc.).
Przeciętny czas korzystania zmniejszył się też na prawie wszystkich pozostałych witrynach z rankingu. Na stronie głównej Interii przy wzroście liczby internautów o 78,4 tys. (1,7 proc.) ów czas zmalał o 2 minuty i 43 sekundy (6,9 proc.), natomiast na analogicznej stronie Gazeta.pl przybyło 173,3 tys. użytkowników (7,2 proc.), a przeciętny czas skrócił się o 3 minuty i 27 sekund (14,6 proc.).
Ta druga witryna i tak zwiększyła przewagę nad stroną główną o2.pl, która zanotowała spadki w obu statystykach: o 284,8 tys. użytkowników (13,2 proc.) oraz minutę i 20 sekund średniego czasu (24,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet na czele, Gazeta.pl z większą przewagą nad o2