“Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników
Tylko “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zakończyły maj ze wzrostem sprzedaży - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Największy spadek zanotowały “Przegląd Sportowy”, “Rzeczpospolita” i “Fakt”.
Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W maju 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 337 790 egz., co oznacza spadek o 12,11 proc. w porównaniu do maja 2012 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w piątym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 203 740 egz., po spadku o 11,13 proc.
Maj był dobrym miesiącem dla “Super Expressu” (Murator), który zanotował największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu, podczas gdy w poprzednich miesiącach notował spadki. Wynik będącego na trzecim miejscu tabloidu poszedł do góry o 0,99 proc. do 157 153 egz.
Z danych ZKDP wynika, że “Rzeczpospolita” (Gremi Media) utrzymała w maju br. czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników. Jej średnia sprzedaż ogółem spadła co prawda o 14,39 proc. względem maja ub.r. do 65 991 egz., ale po raz pierwszy od wielu miesięcy “Rz” nie zanotowała największego spadku w całym zestawieniu.
6 maja br. “Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (więcej na ten temat) Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny “Rz” Bogusław Chrabota (zobacz spot).
Bogusław Chrabota podkreśla, że rozpowszechnianie płatne razem “Rz”, czyli najszersza miara sprzedaży, wyniosło w maju 114 292 egz., notując wzrost rok do roku o 8 proc., najwyższy w segmencie (jak już informowaliśmy to głównie efekt wzrostu rozpowszechniania e-wydań).
- W maju dynamicznie wzrosła także sprzedaż e-wydań (o 129 proc.). Pokazuje to pozytywną reakcję rynku zarówno na naszą kampanię jak i na wprowadzone zmiany. Pracujemy nad tym, aby tendencje wzrostowe się utrzymały - mówi nam Chrabota. - Dalsze zmiany to przede wszystkim doskonalenie gazety. Udało się zmienić jej konstrukcję na stronach dla profesjonalistów, a teraz będziemy stale poprawiać jakość serwisów także pod kątem multiaplikacyjności - mówi naczelny. Zmiany obejmą wersję mobilną “Rz” i jej serwis internetowy.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w maju br. “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 14,69 proc. do 37 880 egz.
Poza “SE” wzrost sprzedaży odnotowała też siódma w rankingu “Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W maju br. sprzedawała się średnio w liczbie 26 243 egz., czyli o 0,58 proc. wyższej niż rok wcześniej.
|
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Fakt Gazeta Codzienna |
496 647 |
337 790 |
337 790 |
538 999 |
384 349 |
384 349 |
|
Gazeta Wyborcza |
304 560 |
230 410 |
203 740 |
341 495 |
248 700 |
229 269 |
|
Super Express |
278 191 |
157 873 |
157 153 |
290 803 |
156 371 |
155 614 |
|
Rzeczpospolita |
106 577 |
114 292 |
65 991 |
127 358 |
106 057 |
77 083 |
|
Dziennik Gazeta Prawna |
70 843 |
65 512 |
50 125 |
99 327 |
75 285 |
52 386 |
|
Przegląd Sportowy |
80 667 |
37 880 |
37 880 |
85 732 |
44 403 |
44 403 |
|
Gazeta Polska Codziennie |
88 764 |
26 243 |
26 243 |
100 660 |
26 091 |
26 091 |
|
Puls Biznesu |
18 323 |
16 714 |
11 772 |
20 006 |
17 756 |
12 566 |
|
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 878 |
7 179 |
3 640 |
11 590 |
7 284 |
4 179 |
W maju br. odświeżona “Rzeczpospolita” zanotowała też największy wzrost średniej sprzedaży ogółem w porównaniu do kwietnia br. - wyniósł on 2,87 proc. Co ciekawe, w tym ujęciu najwięcej straciła “Gazeta Polska Codziennie” - jej średnia sprzedaż poszła w dół o 6,11 proc.
|
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
||||
|
ZKDP |
2013 |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Fakt Gazeta Codzienna |
496 647 |
337 790 |
337 790 |
483 313 |
346 916 |
346 916 |
|
Gazeta Wyborcza |
304 560 |
230 410 |
203 740 |
310 810 |
233 593 |
210 164 |
|
Super Express |
278 191 |
157 873 |
157 153 |
276 062 |
159 926 |
159 206 |
|
Rzeczpospolita |
106 577 |
114 292 |
65 991 |
91 284 |
112 603 |
64 150 |
|
Dziennik Gazeta Prawna |
70 843 |
65 512 |
50 125 |
71 462 |
65 855 |
51 072 |
|
Przegląd Sportowy |
80 667 |
37 880 |
37 880 |
75 560 |
37 817 |
37 817 |
|
Gazeta Polska Codziennie |
88 764 |
26 243 |
26 243 |
88 760 |
27 952 |
27 952 |
|
Puls Biznesu |
18 323 |
16 714 |
11 772 |
18 253 |
16 809 |
11 829 |
|
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 878 |
7 179 |
3 640 |
11 251 |
6 924 |
3 815 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: “Super Express” i “Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników