„Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Drugie miejsce utrzymał „Super Express”, a „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy procentowy spadek sprzedaży - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2016 roku wyniosła 268 764 egz., czyli o 10,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 162 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,31 proc. Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,36 proc. do 129 786 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz drugi w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza”. (różnica pomiędzy tymi tytułami w listopadzie ub.r. wyniosła 2 376 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej (wówczas przewaga „SE” nad „GW” wyniosła 408 egz.).
W połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Kurski i Wójcik: problemy z kupnem „Gazety Wyborczej” na stacjach i pocztach, spadek sprzedaży mitem, zyskujemy w internecie
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,29 proc. Dziennik ten w listopadzie ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 095 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 539 egz., po spadku o 7,85 proc.
|
ZKDP |
listopad |
Dynamika |
|||||
|
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
|
Fakt Gazeta Codzienna |
387 160 |
268 764 |
268 764 |
418 700 |
299 819 |
299 819 |
-10,36% |
|
Super Express |
227 525 |
132 886 |
132 162 |
243 377 |
141 778 |
141 058 |
-6,31% |
|
Gazeta Wyborcza |
215 621 |
148 322 |
129 786 |
243 396 |
177 979 |
157 055 |
-17,36% |
|
Rzeczpospolita |
61 693 |
52 200 |
52 095 |
66 107 |
55 948 |
55 003 |
-5,29% |
|
Dziennik Gazeta Prawna |
54 140 |
51 844 |
42 539 |
58 334 |
55 876 |
46 165 |
-7,85% |
|
Przegląd Sportowy |
53 958 |
26 193 |
26 193 |
60 058 |
28 721 |
28 721 |
-8,80% |
|
Gazeta Polska Codziennie |
67 477 |
19 183 |
19 178 |
57 525 |
19 975 |
19 927 |
-3,76% |
|
Puls Biznesu |
12 864 |
12 238 |
9 951 |
14 109 |
13 181 |
10 594 |
-6,07% |
|
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 787 |
4 723 |
4 362 |
10 127 |
5 740 |
5 135 |
-15,05% |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Fakt”, który zyskał 0,68 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,06 proc.
|
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
|
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
październik |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
|
Fakt Gazeta Codzienna |
387 160 |
268 764 |
268 764 |
392 272 |
266 940 |
266 940 |
0,68% |
|
Super Express |
227 525 |
132 886 |
132 162 |
230 387 |
136 405 |
135 685 |
-2,60% |
|
Gazeta Wyborcza |
215 621 |
148 322 |
129 786 |
225 597 |
153 088 |
135 277 |
-4,06% |
|
Rzeczpospolita |
61 693 |
52 200 |
52 095 |
61 806 |
52 245 |
52 139 |
-0,08% |
|
Dziennik Gazeta Prawna |
54 140 |
51 844 |
42 539 |
51 966 |
49 768 |
42 498 |
0,10% |
|
Przegląd Sportowy |
53 958 |
26 193 |
26 193 |
55 454 |
27 213 |
27 213 |
-3,75% |
|
Gazeta Polska Codziennie |
67 477 |
19 183 |
19 178 |
70 086 |
19 898 |
19 890 |
-3,58% |
|
Puls Biznesu |
12 864 |
12 238 |
9 951 |
12 996 |
12 317 |
9 966 |
-0,15% |
|
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 787 |
4 723 |
4 362 |
6 775 |
4 736 |
4 372 |
-0,23% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)
Koniec epoki papieru idzie szybkimi krokami.