„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” na czele pism popularnonaukowych i historycznych w trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce należało do magazynu „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 108 398 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 1,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,69 proc. i wyniósł 62 075 egz. Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 29,66 proc. do poziomu 7 323 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 25 476 egz., po spadku o 19,18 proc. - największym w rankingu pism historycznych.
Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 484 egz., po stracie o 14,73 proc.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 21 866 egz., po spadku o 18,22 proc.
ZKDP | I-III kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 161 978 | 108 398 | 108 398 | 167 531 | 107 233 | 107 233 |
Focus | 121 800 | 62 348 | 62 075 | 154 883 | 76 392 | 76 342 |
21. Wiek | 14 960 | 7 323 | 7 323 | 21 496 | 10 411 | 10 411 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 59 639 | 25 531 | 25 476 | 67 572 | 31 622 | 31 522 |
Newsweek Polska Historia | 47 102 | 23 573 | 23 484 | 59 882 | 27 540 | 27 540 |
Focus Historia | 42 126 | 21 866 | 21 866 | 57 033 | 26 739 | 26 739 |
We wrześniu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 0,05 proc. do 121 969 egz.
Z kolei wynik „Focus” wyniósł 62 335 egz., po spadku o 25,93 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.
Wśród tytułów historycznych z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” z 26 547 sprzedanych egz., po zwiększeniu się o 0,90 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.
Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (24 663 egz.; w dół o 20,49 proc.). Zaś z drugiego na trzecie miejsce spadł magazyn „Focus Historia” (20 463 egz.; w dół o 22,37 proc.).
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 994 | 121 969 | 121 969 | 169 974 | 122 027 | 122 027 |
Focus | 125 000 | 62 701 | 62 335 | 145 912 | 84 205 | 84 155 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 43 965 | 26 634 | 26 547 | 57 994 | 26 309 | 26 309 |
W Sieci Historii | 57 900 | 24 693 | 24 663 | 60 000 | 31 118 | 31 018 |
Focus Historia | 39 010 | 20 463 | 20 463 | 48 000 | 26 361 | 26 361 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” na czele pism popularnonaukowych i historycznych w trzech kwartałach