UOKiK ukarał Black Red White za mylące reklamy promocji „Meble i dodatki bez VAT”
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 260 tys. zł kary na firmę Black Red White za wprowadzające w błąd reklamy jej promocji „Meble i dodatki bez VAT” z czerwca 2017 r.

Promocja „Meble i dodatki bez VAT” trwała 9 do 19 czerwca 2017 roku w wybranych sklepach Black Red White. Dotyczyła tylko części towarów z oferty tych sklepów.
Tymczasem reklamy tej promocji sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w Black Red White można kupić taniej o wartość VAT. Jedynie napis małą czcionką odsyłał do regulaminu oferty informującego o jej dokładnych warunkach.
Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów taki przekaz wprowadzał odbiorców w błąd. - Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - uzasadnia Marek Niechciał, prezes UOKiK-u.
Na Black Red White nałożono ponad 260 tys. zł kary. Ponadto zobowiązano ją do opublikowania tej decyzji w swoim serwisie internetowym i dwóch gazetach ogólnopolskich. Decyzja nie jest prawomocna, firma może odwołać się od niej do sądu.
UOKiK nałożył na Black Red White karę pieniężną, ponieważ spółka kolejny raz wprowadziła odbiorców w błąd swoimi działaniami marketingowymi. Jesienią 2016 roku regulator zobowiązał Black Red White i Agata Meble do zwrócenia klientom 10 proc. wartości zakupów zrobionych w ramach promocji z wiosny 2015 roku. Ocenił, że reklamy tych ofert mogły być mylące dla konsumentów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: UOKiK ukarał Black Red White za mylące reklamy promocji „Meble i dodatki bez VAT”