UOKiK karze za oszukańczy konkurs SMS-owy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości 141 tys. zł na spółkę CT Creative Team za zorganizowanie konkursu SMS-owego „Quiz wiedzowy”, który zdaniem Urzędu wprowadzał odbiorców w błąd.
„Quiz wiedzowy” prowadzony był od listopada 2010 do grudnia 2011 roku. Polegał on na wysyłaniu płatnych SMS-ów, do czego zachęcały odbiorców wiadomości takie jak „I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms” czy „Przecież piszemy: Komisja ds. Nagród przyznaje Ci Nagrode Gwarantowana w grze o 100 000 zł! Po odbior slij SMS: KASA na DARMOWY nr 8064!’GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl”.
W rzeczywistości odpowiedź na taki SMS oznaczało przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto wiadomości reklamowe nie zawierały danych o cenie SMS-ów zwrotnych i organizatorze konkursu.
Według UOKiK-u organizująca ten konkurs spółka CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Na firmę nałożono karę w wysokości 141 575 zł. Decyzja nie jest prawomocna, a CT Creative Team odwołał się już od niej do sądu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: UOKiK karze za oszukańczy konkurs SMS-owy