Kłopoty nadawcy stacji naziemnej. Potrzebuje pieniędzy, żeby poradzić sobie z długiem
Spółka Red Carpet TV, należąca do notowanej na giełdzie Red Carpet Media Group, zaczyna postępowanie restrukturyzacyjne. Potrzebuje zewnętrznego finansowania, żeby poradzić sobie z zadłużeniem. Należąca do Red Carpet TV stacja Vidoc TV niedawno zniknęła z naziemnej telewizji cyfrowej.

W komunikacie giełdowym Red Carpet Media Group podano, że 28 lutego pojawiło się obwieszczenie sądowe o wyznaczenie dwa dni wcześniej dnia układowego dla spółki Red Carpet TV. To początek postępowania o zatwierdzenie układu. Funkcję nadzorcy układu pełni nadzorca Marcin Ostaszewski.
Red Carpet Media Group do spółki Carpet TV na początku 2024 roku przeniosła swoje krajowe kanały telewizyjne. Firma jest nadawcą stacji Red Carpet TV, Red TOP TV i nadawanej w naziemnej telewizji od wiosny ub.r. Vidoc TV.
Na to, że spółka może mieć problemy, wskazywało przerwanie w połowie lutego naziemnej emisji Vidoc TV. – Wyjaśniamy kwestię z Emitelem – powiedział Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group. Natomiast przedstawicielka Emitela, operatora multipleksu, zapewniła, że firma „ma wystarczające podstawy” do podjętych działań.
Red Carpet TV ma problem z zadłużeniem
W środowym komunikacie giełdowym zaznaczono, że zgodnie z przepisami celem postępowania restrukturyzacyjnego jest przywrócenie spółce zależnej możliwości prowadzenia w pełnym zakresie działalności operacyjnej oraz zbudowanie, w perspektywie długoterminowej, stabilnej pozycji ekonomiczno-finansowej.
Dlaczego Red Carpet TV zdecydowała się na tają procedurę? – Ze względu na niekorzystne czynniki zewnętrzne mające wpływ na realizację projektu telewizji naziemnej, Spółka zależna znalazła się w sytuacji wymagającej zewnętrznego finansowania – opisano.
Konkretnymi przyczynami są zaś struktura zadłużenia firmy oraz to, że jeden z jej wierzycieli zaczął procedury windykacyjne, które „utrudniają prowadzenie rozmów dotyczących zapewnienia finansowania”.
– Proces restrukturyzacji powinien, według informacji uzyskanej od Spółki zależnej (czyli Red Carpet TV – przyp.), ustanowić warunki sprzyjające kontynuowaniu działalności przez Spółkę zależną – zaznaczono.
Duża strata Red Carpet Media Group
Wyniki Red Carpet TV pociągnęłay w dół rentowność całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group. Jak już informowaliśmy w czwartym kwartale 2024 roku w ujęciu jednostkowym, spółka Red Carpet Media Group wypracowała wzrost przychodów r/r o 48,9 proc. do 4,63 mln zł i 1,35 mln zł zysku netto.
Natomiast przychody całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 7,85 mln zł, o 152,6 proc. więcej niż przed rokiem. Do grupy oprócz stacji nadawnych przez Red Carpet TV należy m.in. działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go.
Jeszcze mocniej w górę poszły koszty operacyjne grupy Red Carpet Media Group – z 1,91 do 12,14 mln zł w zeszłym kwartale. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usług obce poszybowały z 1,62 do 10,16 mln zł, zaś suma zapłaconych podatków i opłat – z 13,3 tys. do 1,64 mln zł.
W konsekwencji kwartalna rentowność operacyjna zmalała z 1,17 mln zł zysku do 4,28 mln zł straty, a wynik netto – z 994,7 tys. zł zysku do 4,45 mln zł straty. – Ujemne wyniki finansowe wynikają z uwzględnienia kosztów poniesionych przez Red Carpet TV Sp. z o.o. w związku z rozpoczęciem komercjalizacji koncesjonowanej naziemnej telewizji ViDocTV – wskazano w sprawozdaniu firmy.
CZYTAJ TEŻ: UKE zaczął konsultacje dotyczące pasma VHF. Chodzi o DAB+
W całym 2024 roku grupa Red Carpet Media Group zwiększyła przychody z 11,92 do 17,65 mln zł. Natomiast przy dużo mocniejszym wzroście wydatków operacyjnych – z 6,89 do 17,73 mln zł, firma zanotowała 110,7 tys. zł straty operacyjnej i 397,5 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 4,92 i 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Kłopoty nadawcy stacji naziemnej. Potrzebuje pieniędzy, żeby poradzić sobie z długiem
Koszt EMITELA jest w stanie pokonać każdego nadawcę
METRO i ZOOM odpuścili sobie
Plotka głosi że REPUBLIKA i w Polsce też planują zejść z naziemnej bo koszt ich dobija
Koszt koncesji i nadawania naziemnego przez 10 lat to ponad 120 mln
udział naziemnej w rynku już spadł do 22% a przewidywany jest spadek w ciągu 5 lat do max 17%
To się nie obroni w żaden sposób
Zarabia tylko EMITEL
Jak nie płacą to się nie pracuje dla nich i tyle
a jak się pracuje i płacze po mediach to chyba inny problem