SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja naziemna kosztuje. Nadawca VidocTV z dużą stratą

Grupa kapitałowa Red Carpet Media Group, do której należy m.in. nadawana naziemne stacja VidocTV, w czwartym kwartale 2024 roku przy skokowym wzroście przychodów zanotowała 4,4 mln zł straty netto.

W ujęciu jednostkowym, jak już informowaliśmy, Red Carpet Media Group wypracowała w zeszłym kwartale wzrost przychodów r/r o 48,9 proc. do 4,63 mln zł i 1,35 mln zł zysku netto.

Natomiast przychody całej grupy kapitałowej Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 7,85 mln zł, o 152,6 proc. więcej niż przed rokiem. Do grupy oprócz stacji Red Carpet TV, Red TOP TV oraz działającej od połowy 2022 roku platformy streamingowej Red Go należy nadawany od wiosny ub.r. kanał VidocTV, który wydzielono do osobnej spółki Red Carpet TV.

Jeszcze mocniej w górę poszły koszty operacyjne grupy Red Carpet Media Group – z 1,91 do 12,14 mln zł w zeszłym kwartale. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usług obce poszybowały z 1,62 do 10,16 mln zł, zaś suma zapłaconych podatków i opłat – z 13,3 tys. do 1,64 mln zł.

W konsekwencji kwartalna rentowność operacyjna zmalała z 1,17 mln zł zysku do 4,28 mln zł straty, a wynik netto – z 994,7 tys. zł zysku do 4,45 mln zł straty. – Ujemne wyniki finansowe wynikają z uwzględnienia kosztów poniesionych przez Red Carpet TV Sp. z o.o. w związku z rozpoczęciem komercjalizacji koncesjonowanej naziemnej telewizji ViDocTV – wskazano w sprawozdaniu firmy.

CZYTAJ TEŻ: UKE zaczął konsultacje dotyczące pasma VHF. Chodzi o DAB+

Emisję VidocTV na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej przerwano 14 lutego. – Wyjaśniamy kwestię z Emitelem –powiedział Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group. Natomiast przedstawicielka Emitela, operatora multipleksu, zapewniła, że firma „ma wystarczające podstawy” do podjętych działań.

W całym 2024 roku grupa Red Carpet Media Group zwiększyła przychody z 11,92 do 17,65 mln zł. Natomiast przy dużo mocniejszym wzroście wydatków operacyjnych – z 6,89 do 17,73 mln zł, firma zanotowała 110,7 tys. zł straty operacyjnej i 397,5 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 4,92 i 4,94 mln zł zysku rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Telewizja naziemna kosztuje. Nadawca VidocTV z dużą stratą

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tytus Ebanowicz
VidocTV zbankrutował, bo tam tak naprawdę nie było co oglądać... Albo kabaret, albo telenowele, w tym Moda na sukces! Nie jest łatwo się utrzymać na rynku RTV w Polsce, bo odbiorca jest wymagający, a i konkurencja nie śpi... Trzeba widzowi zaoferować ciekawy program, a to oczywiście kosztuje!
11 0
odpowiedź
User
Zmarnowana szansa
Nadawca nie był konsekwentny. Miał być kanał filmowy - wyszło mydło i powidło (telenowele, kabarate i inne bzdety... jak choćby żenujący "Willy agent").
Z jakością techniczną też są często na bakier (jakość obrazu pozyskanych kopii, fatalny i do bólu skompresowany dźwięk, dziwactwa w postaci napisów wtopionych na stałe, zamiast opcjonalnych w standardzie DVB).
No i istna klątwa nad MUX8 (kiepski realny zasięg i nędzna jakość SD w DVB-T w 2025 roku, gdy wszystkie inne MUXy dawno są w HD).
15 0
odpowiedź
User
kanał filmowy
Nadawca nie był konsekwentny. Miał być kanał filmowy - wyszło mydło i powidło (telenowele, kabarate i inne bzdety... jak choćby żenujący "Willy agent").Z jakością techniczną też są często na bakier (jakość obrazu pozyskanych kopii, fatalny i do bólu skompresowany dźwięk, dziwactwa w postaci napisów wtopionych na stałe, zamiast opcjonalnych w standardzie DVB).No i istna klątwa nad MUX8 (kiepski realny zasięg i nędzna jakość SD w DVB-T w 2025 roku, gdy wszystkie inne MUXy dawno są w HD).


Jest to kanał filmowy. ;) Nadają stare filmy z domeny publicznej, za które nie muszą płacić.
2 0
odpowiedź