W Ekstraklasa Games grają niemal wyłącznie mężczyźni
Mężczyzna w wieku 18-29 lat, interesujący się piłką nożną i FIFA - tak prezentuje się profil statystycznego uczestnika rozgrywek Ekstraklasa Games, pierwszych rozgrywek turnieju FIFA w Polsce.

Ekstraklasa Games to turniej esportowy, który ruszył w lutym tego roku. Miał status ligi partnerskiej EA Sports - Official League Qualifier. Był to jedyny polski turniej dający możliwość walki o punkty w rankingu FIFA 19 Global Series, dzięki którym można awansować na FIFA eWorld Cup 2019.
Jak pokazują badania Kantar Polska w Ekstraklasa Games udział wzięli przede wszystkim mężczyźni (99 proc.). To głównie osoby młode w wieku od 18 do 29 lat (55 proc.), ale blisko co czwarty gracz ma od 30 do 39 lat (23 proc.). Są to częściej fani piłki nożnej (92 proc.) i FIFA (87 proc.) niż innych sportów (83 proc.). Jednocześnie 60 proc. z nich deklaruje się jako miłośnicy gier komputerowych.

- Wśród uczestników premierowego turnieju nie brakuje kibiców Ekstraklasy, bo zainteresowanie ligą deklaruje 88% graczy. Jednocześnie 80% przyznaje, że ma swój ulubiony klub piłkarski w Polsce, a 82% śledzi wyniki meczów Ekstraklasy. W zdecydowanej większości są to ludzie młodzi, Ekstraklasa Games stanowi więc świetne narzędzie do promocji i umacniania wśród nich przywiązania do polskiej ligi. Dla sponsorów tego typu rozgrywki to też efektywny i ciekawy sposób dotarcia do młodego pokolenia. Biorąc pod uwagę trendy, esport to perspektywiczny rynek, dlatego po sukcesach pierwszej edycji turnieju zamierzamy nadal rozwijać się w tym obszarze – mówi Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży w Ekstraklasie.
Zgodnie w wynikami badań Kantar Polska, 96 proc. z nich jest zadowolonych z uruchomienia rozgrywek esportowych Ekstraklasy, a 95 proc. cieszy zaangażowanie w projekt wszystkich klubów grających w lidze.
Jednocześnie dziewięciu na dziesięciu uczestników doceniła możliwość obejrzenia transmisji rozgrywek w telewizji Polsat Games. Zdecydowana większość (91 proc.) graczy chce wziąć udział w kolejnym tego typu projekcie esportowym Ekstraklasy.

Badanie zostało zrealizowane na próbie N=128 graczy Ekstraklasa Games w dniach 29.05-13.06.2019 metodologią CAWI.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: W Ekstraklasa Games grają niemal wyłącznie mężczyźni