W II kwartale sprzedano więcej smartfonów niż klasycznych komórek. Traci Nokia
W II kwartale bieżącego roku sprzedaż klasycznych telefonów komórkowych w Europie Zachodniej znów znacząco spadła, do czego przyczyniła się rosnąca popularność smartfonów. Wśród producentów duże spadki notuje Nokia.
Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale bieżącego roku w Europie Zachodniej sprzedano 20,4 miliona klasycznych telefonów komórkowych - o 29 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Tymczasem sprzedaż smartfonów wzrosła o 48 proc., do 21,8 miliona sztuk. Jednocześnie smartfony po raz pierwszy sprzedawały się w regionie lepiej niż klasyczne komórki.
Biorąc pod uwagę oba rodzaje urządzeń, rynek zanotował 3-proc. spadek w ujęciu rocznym - do 42,2 miliona sprzedanych telefonów.
Fatalne wyniki odnotowała Nokia, która w I kwartale straciła pozycję lidera zarówno całego rynku, jak i segmentu smartfonów (więcej na ten temat). W II kwartale ogólna sprzedaż telefonów fińskiej firmy spadła rok do roku o 44 proc., a sprzedaż smartfonów - o 60 proc. (Nokia spadła tu na 5. miejsce). Liderem w obu zestawieniach był Samsung.
IDC podaje także, ża najpopularniejszym systemem instalowanym w smartfonach sprzedanych w II kwartale w Europie Zachodniej był Android. Platforma Google miała 48,5 proc. udziału w rynku, a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła w ujęciu rocznym o 352 proc., do 10,5 miliona sztuk.
Czołowi sprzedawcy telefonów komórkowych w Europie Zach. w II kw. 2011 r. (w mln sztuk)
Firma | Sprzedaż IIkw.2011 | udz. w ryn. IIkw.2011 | Sprzedaż IIkw.2010 | udz. w ryn. IIkw.2010 | Zmiana IIkw.11/IIkw.10 |
1. Samsung | 13.9 | 33% | 10.8 | 25% | 29% |
2. Nokia | 9 | 21% | 16.2 | 37% | -44% |
3. Apple | 4.6 | 11% | 2.8 | 6% | 64% |
4. HTC | 3.1 | 7% | 1.4 | 3% | 121% |
5. Research In Motion | 3 | 7% | 2.6 | 6% | 15% |
Pozostałe | 8.6 | 21% | 9.7 | 23% | -11% |
Suma | 42.2 | 100% | 43.5 | 100% | -3% |
Czołowi sprzedawcy smartfonów w Europie Zach. w II kw. 2011 r. (w mln sztuk)
Firma | Sprzedaż IIkw.2011 | udz. w ryn. IIkw.2011 | Sprzedaż IIkw.2010 | udz. w ryn. IIkw.2010 | Zmiana IIkw.11/IIkw.10 |
1. Samsung | 4.8 | 22% | 0.6 | 4% | 700% |
2. Apple | 4.6 | 21% | 2.8 | 19% | 64% |
3. HTC | 3.1 | 14% | 1.4 | 10% | 121% |
4. Research In Motion | 3 | 14% | 2.6 | 18% | 15% |
5. Nokia | 2.3 | 11% | 5.8 | 39% | -60% |
Pozostałe | 4 | 18% | 1.5 | 10% | 167% |
Suma | 21.8 | 100% | 14.7 | 100% | 48% |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: W II kwartale sprzedano więcej smartfonów niż klasycznych komórek. Traci Nokia