W Rosji otwarto sklep podobny do IKEA. Klienci narzekają na ciasnotę
W Moskwie otwarto wczoraj sklep meblowy białoruskiej sieci Swed House, wyglądający jak IKEA. Część asortymentu pochodzi nawet z tej szwedzkiej sieci. Pierwsze reakcje klientów na sklep są jednak raczej chłodne.
Swed House w Moskwie ma powierzchnię zaledwie 330 mkw. Widzą to klienci, których pierwsze wrażenia opisuje Reuters. "Nie żebym bardzo tęskniła za IKEA, ale ten sklep jest dziwny. Tylko labirynty i nie mogę się tu odnaleźć". Klientka Swed House nie wierzy też, by białoruska sieć mogła skutecznie zastąpić moskwiczanom Ikeę, ponieważ "jest za mały". Inna klienta dopowiada "Mamy nadzieję, że w sprzedaży będzie więcej towarów. Będziemy wracać".
Zarządzający Swed House zapowiadają rozwój sieci i otwarcia kolejnych sklepów. Początkowo w planach jest otwarcie pięciu sklepów w moskiewskich centrach handlowych, a w przyszłym roku rozszerzenia działalności na inne regiony Rosji.
- Naszym celem jest być jak IKEA. Mamy marki własne oraz własne towary. Tak, mamy też artykuły z IKEA. Sprzedajemy je. 15-20% naszego asortymentu to oryginalne produkty IKEA. Nikt nam tego nie zabronił. Sprzedajemy je i ludzie je kupują - twierdzi w rozmowie z agencją Reutersa Mamedali Kasymov, dyrektor generalny Swed House.
IKEA na krótko wznowiła sprzedaż online latem ubiegłego roku, a część firmy nadal jest operatorem 14 centrów handlowych pod marką MEGA w Rosji.
IKEA wycofała się z Rosji
Po wybuchu pełnoskalowej rosyjskiej agresji w Ukrainie, IKEA postanowiła wycofać się z Rosji. Przed ostatecznym zamknięciem do sklepów popularnej szwedzkiej sieci rzuciły się tłumy Rosjan.
"Ikea wstrzymuje cały eksport oraz import do i z Rosji i Białorusi oraz wstrzymuje tam całą produkcję" - przekazała na początku marca firma. Na stałe zostały zamknięte dwa biura zakupów i logistyki w Moskwie i w Mińsku.
W czerwcu ub.r. szwedzka firma Ingka Group poinformowała, że sprzeda swoje wszystkie fabryki w Rosji, bo nie widzi możliwości wznowienia sprzedaży na rynku rosyjskim. Część zakładów przejęli lokalni producenci mebli, producent blatów kuchennych Slotex i producent tarcicy Luzales.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: W Rosji otwarto sklep podobny do IKEA. Klienci narzekają na ciasnotę