Wavemaker oficjalnie rusza w Polsce, na czele Izabela Albrychiewicz
We wtorek rozpoczyna działalność Wavemaker, agencja powstała w wyniku połączenie dwóch domów mediowych - MEC i Maxusa - działających w ramach GroupM (WPP). Kieruje nią Izabela Albrychiewicz, poprzednio szefowa domu mediowego MEC.

Izabela Albrychiewicz mówi, że "Wavemaker jest odpowiedzią na obecne i przyszłe potrzeby klientów'. Przywołuje zrealizowane na zlecenie agencji badanie wśród 79 czołowych polskich marketerów, z którego wynika, że według osób zarządzających marketingiem jednym z najważniejszych wyzwań marketingowych (38,7proc. wskazań) jest zrozumienie jak konsument podejmuje decyzje zakupowe - jaka jest jego ścieżka dochodzenia do decyzji zakupowej na korzyść danej marki i jak wpływają na tę decyzję działania marketingowe.
- Chcemy jako Wavemaker właśnie z tej perspektywy tworzyć rozwiązania marketingowe dla naszych klientów. Rozumienie ścieżki zakupowej z perspektywy konsumenta pozwala tworzyć rozwiązania łączące różne specjalizacje (media, kontent, dane, technologie) i mające wspólny jeden cel - wpływanie na decyzje zakupowe i generowanie wzrostu biznesów naszych klientów. Rozumiejąc istotność ścieżki zakupowej inwestujemy od lat w rozumienie tego obszaru. Wavemaker to światowy lider w zakresie badania ścieżki zakupowej: projekt badawczy ma charakter ciągły - do tej pory zbadano globalnie już ponad 375 tys. konsumentów na 35 rynkach oraz 72 kategorie produktowe - mówi Izabela Albrychiewicz.
Badanie potrzeb klientów agencji przeprowadzone w Polsce przez Wavemaker pokazało również, ze spośród rożnego rodzaju firm marketingowych to właśnie agencje mediowe są postrzegane jako szczególnie ważny dostawca usług marketingowych (otrzymały w sumie 90,7 proc. dla dwóch najwyższych wskazań skali od 1 do 5).
Pozycjonowanie Wavemaker jako agencji integrującej rozwiązania w obszarach takich jak media, kontent, technologia i dane koresponduje z deklaracją potrzeb marketerów. Marketerzy zapytani o to, w jakich obszarach przewidują wyraźne zwiększenie swoich inwestycji w najbliższej przyszłości wymienili na czołowych pozycjach reklamę w mediach cyfrowych - 75,9 proc.; kontent marketing - 65,8proc. oraz usługi związane z wykorzystaniem danych (strategie danowe: technologia; precyzyjne dotarcie do konsumenta itp. - 44,3proc..
Grupa WPP plany połączenia agencji MEC i Maxus ogłosiła na poziomie globalnym we wrześniu ub.r. W Polsce stanowisko CEO Wavemaker powierzono Izabeli Albrychiewicz, która dotychczas była szefową MEC w Polsce. Z kolei Jaromir Sroga, dotychczasowy CEO Maxusa, został head of transformation w polskim oddziale GroupM.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wavemaker oficjalnie rusza w Polsce, na czele Izabela Albrychiewicz