Z Netfliksa odchodzą ważni globalni menadżerowie
Netflix poinformował, że ze spółką żegnają się wiceprezes ds. globalnej polityki publicznej Dean Garfield i dyrektor ds. komunikacji Rachel Whetstone.

Według doniesień amerykańskich mediów, menadżerowie odchodzący z Netfliksa są jednymi z kluczowych - Dean Garfield był wiceprezesem odpowiedzialnym za globalny obszar polityki publicznej. Rachel Whetstone opuszcza stanowisko Chief Communications Officer.
W wewnętrznej notatce co-CEO Ted Sarandos przekazał, że na miejsce dwójki menadżerów zostanie zrekrutowana jedna nowa osoba w randze dyrektor ds. globalnych, która będzie odpowiedzialna zarówno za obszar komunikacji, jak i polityki publicznej.
Zobacz: Szef Netfliksa gotowy do rozmów o pieniądzach dla twórców
Netflix traci menadżerów
„Przez prawie sześć lat Rachel i Dean byli nie tylko liderami, ale prawdziwymi partnerami. Ich rady, poświęcenie i pasja ukształtowały naszą firmę i przyczyniły się do naszego sukcesu” - przekazał Sarandos w oświadczeniu, w którym powołał się również na drugiego co-CEO, Grega Petersa.
Rachel Whetstone dołączyła do Netflix w 2018 roku po wielu latach spędzonych w pracy dla gigantów technologicznych - Google, Ubera i Facebooka. Przed rozpoczęciem pracy w Dolinie Krzemowej Whetstone zajmowała się politycznym PR w rodzinnej Wielkiej Brytanii.
Dean Garfield pracował w Netfliksie od 2019 roku. Wcześniej piastował ważne stanowiska w Motion Picture Association i Recording Industry Association of America. Bezpośrednio przed dołączeniem do Netfliksa, dekadę był dyrektorem generalnym Information Technology Industry Council.
W drugim kwartale 2024 roku Netflix wypracował 9,82 mld dolarów przychodów, o równe 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Biznes platformy napędza pozyskiwanie nowych subskrybentów (do czego przyczyniło się ograniczenie możliwości współdzielenia kont z osobami spoza domu, chyba że za dodatkową opłatą), podwyżki cen oraz wprowadzany od dwóch lat w kolejnych krajach pakiet z reklamami przy treściach (w styczniu br. w tej opcji korzystało 23 mln użytkowników, a w maju było to już 40 mln).
Zysk netto platformy w zeszłym kwartale sięgnął 2,36 mld dolarów (5,40 dolara w przeliczeniu na akcję), mocno przebijając wynik sprzed roku (1,68 mld) i nieznacznie ten z pierwszego kwartału br. (2,33 mld).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Z Netfliksa odchodzą ważni globalni menadżerowie