Wedding.pl z 3 mln zł od Protos VC oraz menedżerów Docplanner.com, Brainly i Joymile
Serwis Wedding.pl za 3 mln zł sprzedał kolejną część swoich udziałów funduszowi Protos VC, swoim kluczowym pracownikom oraz grupie tzw. aniołów biznesu, wśród których są byli i obecni menedżerowie m.in. serwisów Docplanner.com, Brainly.pl, Goldenline.pl i Joymile.com.
- Pierwotnie nie planowaliśmy pozyskania kolejnych środków wcześniej niż w końcówce 2018 r. Udało nam się jednak złapać na tyle silną trakcję - wzrost rzędu 100 proc. miesiąc do miesiąca - że postanowiliśmy przyspieszyć prace nad rundą, by jeszcze szybciej zamknąć rynek dla konkurencji - uzasadnia Kamil Kopka, od wiosny br. prezes Wedding.pl.
Serwis nie podaje, jaką część udziałów sprzedano za 3 mln zł, na ile został wyceniony ani jaka jest obecnie jego struktura własnościowa. Wiadomo natomiast, że od inwestorów pozyskał już 7 mln zł. Większą część tej kwoty zainwestował fundusz Protos VC, którego współwłaścicielami są Robert Lewandowski i jego menedżer Cezary Kucharski.
- Nie narzekaliśmy na brak ofert. Najważniejszym kryterium przy wyborze partnerów do inwestycji była kwestia wnoszonego know-how. Grupa aniołów, która zebrała się wokół projektu to światowej klasy eksperci, których doświadczenia będą nieocenione w dalszym rozwoju Wedding.pl - dodaje Kamil Kopka.
Wśród takich inwestorów są m.in. Łukasz Haluch, Daniel Kaczmarek i Jakub Witkowski, założyciele grupy Paraloscuriosos.com (wcześniej związani z Brainly.com, Picodi.com, Kozaczek.pl i Tipy.pl); Tomasz Kraus, CEO Joymile.com (wcześniej w Picodi.com i Brainly.com); Gabriel Jarowski, head of customer success w Docplanner.com; Piotr Pochwała, head of asset management and investment advisory w ING Bank Śląski; Piotr Kaliński, szef Oneplace.marketplanet.pl; Radosław Kobus, współzałożyciel Goldenline.pl oraz Dawid Liberadzki, współzałożyciel Unamo.com i Elpassion.
- Wedding.pl to spółka z ogromnym potencjałem. W samej tylko Polsce co roku organizuje się blisko 200 tysięcy wesel, z czego każde kosztuje średnio ok. 35 tysięcy złotych. Dodajmy do tego wydatki poboczne, takie jak chociażby podróż poślubna czy zabiegi upiększające i możemy mówić o adresowalnym rynku wielkości kilkunastu miliardów złotych, co pozwala już na stworzenie bardzo wartościowej spółki. Wystarczy zresztą spojrzeć na rynki anglojęzyczne - wyceny TheKnot.com czy WeddingWire.com już od dawna sięgają setek milionów dolarów - mówi Tomasz Kraus, wyjaśniając dlaczego zdecydował się zainwestować w Wedding.pl.
Nowe środki pozyskane od inwestorów witryna zamierza przeznaczyć na wzmocnienie zespołu oraz rozwój produktowy, przede wszystkim wdrożenie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.
- Wykorzystanie mechanizmów samouczących pozwoli na znacznie większą personalizację doświadczeń naszych użytkowniczek. Docelowo pragniemy, aby Wedding.pl stał się czymś w rodzaju wirtualnej konsultantki ślubnej, która analizując indywidualne gusta i preferencje narzeczonych, poprowadzi ich przez cały proces planowania ślubu - pomoże znaleźć idealny czas i miejsce uroczystości, zaproponuje odpowiednich usługodawców czy przypomni o zaległych formalnościach - wszystko po to, by pary młode bez stresu i zmartwień mogły cieszyć się najważniejszym dniem w ich życiu - zapowiada Paweł Sala, założyciel i szef produktu Wedding.pl.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu .jpg)



Dołącz do dyskusji: Wedding.pl z 3 mln zł od Protos VC oraz menedżerów Docplanner.com, Brainly i Joymile