Wielka Brytania zaostrzy politykę wobec Facebooka i YouTube'a. Wysokie kary za tolerowanie szkodliwych treści
Brytyjski rząd planuje wprowadzenie nowych przepisów, zgodnie z którymi firmy technologiczne prowadzące swoje serwisy społecznościowe mają płacić wysokie kary za opieszałość w walce ze szkodliwymi treściami publikowanymi na tych platformach, a także za brak skutecznej weryfikacji wieku użytkowników. Grzywny mają sięgać 5 procent przychodów firm, w grę wchodzi także możliwość zablokowania dostępu do konkretnego serwisu na terenie Wielkiej Brytanii.
O nowych regulacjach szykowanych przez brytyjski rząd kierowany od niedawna przez nowego premiera Borisa Johnsona poinformowały tamtejsze media, m.in. „The Telegraph” oraz BBC.
Chodzi o dodatkowe narzędzia które ma otrzymać Ofcom, brytyjski regulator rynku medialnego i internetowego. Zgodnie z planem Ofcom będzie mógł surowo karać firmy technologiczne prowadzące serwisy społecznościowe za brak skutecznej walki z publikowaniem na tych platformach szkodliwych treści takich jak mowa nienawiści, przemoc, wykorzystywanie dzieci czy ostra pornografia. To oznacza że regulacje mogą uderzyć w takie platformy jak Facebook, YouTube czy Twitter.
W wypadku stwierdzenia nieprawidłowości Ofcom będzie miał do dyspozycji kilka rozwiązań – najłagodniejszą karę w wysokości 250 tys. funtów, grzywnę o wartości 5 proc. rocznych przychodów firmy oraz zablokowanie dostępu do konkretnego serwisu społecznościowego na terenie Wielkiej Brytanii.
Rząd Borisa Johnsona przewiduje także wprowadzenie obowiązkowej i skutecznej weryfikacji wieku użytkowników, co ma na celu chronienie przed szkodliwymi treściami nieletnich internautów. Według projektu platformom które zaniedbają obowiązki z tym zakresie będą także groziły poważne konsekwencje.
Według planów nowe przepisy miałyby obowiązywać w Wielkiej Brytanii od września 2020 r. Ofcom zadeklarował już że jest przygotowany na otrzymanie od rządu nowych kompetencji i będzie w stanie egzekwować projektowane regulacje po ich wejściu w życie.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Wielka Brytania zaostrzy politykę wobec Facebooka i YouTube'a. Wysokie kary za tolerowanie szkodliwych treści