SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gadu-Gadu planuje wielki powrót. Zbiera na to pieniądze

Komunikator Gadu-Gadu, który w czasach świetności miał 6 mln użytkowników, ma się odrodzić w nowym wcieleniu - jako superaplikacja do komunikacji i płatności, nie tylko dla Polaków. Jego właściciel, rodzimy fintech, szuka pieniędzy na technologiczną metamorfozę - informuje  "Puls Biznesu".

Dziennik przypomina, że z trzech polskich marek do komunikacji internetowej, które na początku stulecia cieszyły się ogromną popularnością - Naszej Klasy, Golden Line i Gadu-Gadu (GG) - przetrwała tylko ostatnia. Jak informuje Puls Biznesu, jej właściciel fintech Fintecom od 12 czerwca prowadzi crowdfundingową zbiórkę na przywrócenie jej dawnej świetności, a nawet więcej, bo w planach jest międzynarodowa superaplikacja do porozumiewania się i płatności.

Zbiórka na razie idzie słabo

Gazeta zauważa, że na razie trudno mówić o spektakularnym sukcesie - internauci na platformie Emiteo zadeklarowali tylko 96,3 tys. zł, czyli ułamek oczekiwanej kwoty. Cel to 1,9 mln zł. "Do końca zapisów zostały dwa miesiące, jednak w dokumentach informacyjnych fintech Fintecom, właściciel Gadu-Gadu, obiecuje, że nawet nie zebrawszy oczekiwanej sumy zrealizuje plan, tylko wolniej" - dodaje.

“Puls Biznesu” podaje też, że w nowym wydaniu komunikator, z którego obecnie miesięcznie korzysta ok. 500 tysięcy użytkowników, ma stać się superaplikacją.

"Nasz pomysł to all-in-one, czyli aplikacja, która integruje w sobie wiele usług. Gadu-Gadu może być centrum rozrywki, komunikacji, płatności. Oczywiście wiemy, że jest Blik, Revolut czy mObywatel oraz wiele innych aplikacji, ale mamy społeczność prawie pół miliona zaangażowanych osób, co jest dobrym punktem startowym, żeby rozwijać te usługi" – mówi cytowany przez "Puls Biznesu" rzecznik prasowy GG Jarosław Rybus.

Gazeta zwraca uwagę, że użytkownikami komunikatora nie są tylko czterdziesto- czy pięćdziesięciolatkowie, pamiętający czasy rozkwitu GG. "Bardzo liczną" grupę stanowią młodzi ludzie szukający kontaktów z rówieśnikami. Większość użytkowników to osoby od 16 do 30 roku życia - dodaje. 

Fintecom platformę GG przejął wiosną 2018 roku od funduszu Xevin Consulting, który był jej właścicielem przez trzy lata. Nie ujawniono kwoty transakcji. Wcześniej przez 7 lat GG należało do koncernu Naspers, ktory wtedy był też właścicielem Bankiera i Allegro. 

Gadu-Gadu zostało uruchomione w 2000 roku przez Łukasza Fołtyna. Komunikator szczyt popularności przeżywał w pierwszej dekadzie XXI wieku, jeszcze zdominowaniem rynku społecznościowego przez globalne platformy jak Facebook, Instagram, Skype czy WhatsApp. Miesięcznie miał wtedy powyżej 5 mln użytkowników, wokół niego uruchomiono serwisy Moja Generacja, Nauka.pl, Fora.pl i Blip (ten ostatni to polski odpowiednik Twittera).

Dołącz do dyskusji: Gadu-Gadu planuje wielki powrót. Zbiera na to pieniądze

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kris
Ten komunikatorowy biznes to świetny przykład jak ludzie od zarabiania pieniedzy położyli biznes stworzony przez pasjonatów. Sam portfel i buta nie załatwi rozwoju produktu. Uczcie się dzieci🙂
37 1
odpowiedź
User
Lol
Powinni się połączyć z kurnik.pl to byłaby petarda 😄
6 8
odpowiedź
User
Kambalarz
Standard. Tak bardzo wierzą w sukces tego projektu, że aż zbierają kasę od fra..... znaczy fanów
21 0
odpowiedź