Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce
Portal Wirtualna Polska otwiera czerwcowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów według Instytutu Monitorowania Mediów. Na listę najczęściej cytowanych mediów wracają Wirtualnemedia.pl, wyprzedzając TVN i TVP Info.
Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium w kraju jest Wirtualna Polska, na którą dziennikarze innych tytułów powoływali się prawie 2 tys. razy.
Na drugim miejscu znajduje się Rzeczpospolita z wynikiem 1,7 tys. odwołań, a podium zamyka RMF FM, które w zeszłym miesiącu cytowane było przez inne redakcje ponad 1,5 tys. razy. Awans aż o siedem miejsc notuje natomiast Radio Zet, którego wiadomości inne media w Polsce wzmiankowały 1,3 tys. razy.
Do rankingu powraca portal Wirtualnemedia cytowany 831 razy, między innymi za sprawą rozmowy z dyrektor programową Niną Terentiew na temat zakończenia produkcji serialu „Świat według Kiepskich”.

Wirtualna Polska i Onet na czele mediów internetowych, Wirtualnemedia.pl w czołówce
Na pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych awansuje Wirtualna Polska, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w czerwcu 1,7 tys. razy. Dalej na podium znajdują się Onet z liczbą prawie 1,4 tys. cytowań oraz Interia z liczbą 849 wzmianek.
Czwarte miejsce w tej części rankingu zajmują Wirtualnemedia.pl.

"Rzeczpospolita" liderem w prasie
W kategorii prasy liderem pozostaje "Rzeczpospolita" z wynikiem 1,7 tys. cytowań. Redakcja we współpracy z SW Research przeprowadziła sondaż potwierdzający, że najwięcej osób wskazuje premiera Mateusza Morawieckiego na następcę Jarosława Kaczyńskiego w roli prezesa PiS.
Nowy prezes „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”: priorytetami rozwój subskrypcji i dobra kondycja finansowa
Na podium rankingu ponownie znajdują się "Super Express" oraz "Gazeta Wyborcza". Wzrost o siedem pozycji, dzięki wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim, notuje tygodnik "Gazeta Polska" z liczbą 521 powołań w innych mediach w kraju.

W czerwcowym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje "Gazeta Polska" z liczbą 521 cytowań. Podium uzupełniają "Do Rzeczy" (338) i "Viva" (231).

Miesięcznik "Perspektywy" z wynikiem 234 cytowań awansuje z trzeciego miejsca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugiej pozycji plasuje się "Forbes", tym razem z liczbą 219 powołań, natomiast podium zamyka dwumiesięcznik "Press", wzmiankowany w czerwcu 184 razy.

TVN24 utrzymuje pierwsze miejsce stacji telewizyjnych, RMF FM - radiowych
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem prawie 1,2 tys. powołań w innych mediach. Inne media często odnosiły się do wywiadu stacji z rzecznikiem rządu Piotrem Mullerem, podczas którego odradzał on kupowanie węgla w obecnej sytuacji, obiecując obniżkę cen surowca w ramach nowej polityki spółek Skarbu Państwa.
Na drugim miejscu znalazła się telewizja Polsat News, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się w czerwcu 822 razy. Z awansem o jedno oczko podium zamyka TVP Info (700).

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem 1,5 tys. powołań w innych mediach. To w rozmowie z dziennikarzami stacji poseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Suski potwierdził doniesienia dotyczące planów odejścia z rządu wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego. Podobnie do poprzedniego miesiąca drugie miejsce w rankingu utrzymuje Radio ZET ze znacznym wzrostem cytowań do 1,3 tys.
Wzrost swoich pozycji w zestawieniu odnotowują rozgłośnie Polskie Radio Program I (496), Radio Plus (440) i Polskie Radio Program III (224). Z kolei Radio Kraków wchodzi do czerwcowego rankingu z wynikiem 155 wzmianek.

Media o profilu ekonomiczno–biznesowym: awans 300gospodarka
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita", która wyprzedza "Dziennik Gazetę Prawną" i "Forbes".

Portal „Super Expressu” liderem zasięgowym, witryny „Faktu” i „Gazety Wyborczej” przyciągają na dłużej
Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (378 cytowań). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się Business Insider (277) i Bankier (106). Awans o jedno miejsce odnotowuje portal 300gospodarka (52).

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Na pozycję lidera opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o trzy miejsca wysuwa się Radio Kraków z liczbą 155 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z przeskokiem o jedną pozycję zajmuje Radio Wrocław. Dziennikarze innych redakcji w kraju chętnie powoływali się na informacje lokalnej stacji z programu „Rozmowy Dnia”, w którym gościł między innymi premier Mateusz Morawiecki.
Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Radio Poznań (113) i Gazeta Krakowska (92).

Ringier Axel Springer Polska liderem koncernów medialnych
Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów prawie 4 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Wirtualna Polska, podium zamyka Telewizja Polsat. Awans na miejsce szóste, o pięć oczek w górę, notuje Grupa Eurozet.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 385 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 30 czerwca 2022 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce