Wirtualna Polska za 84 mln zł kupuje Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl
Wirtualna Polska Holding zawarła umowę kupna 100 proc. udziałów spółki Enovatis, właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl. Wartość transakcji, będącej kolejną akwizycją WP w segmencie e-commerce, to 83,57 mln zł.

- Inwestycja w segment turystyczny świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca spędzania wolnego czasu. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów rynkowych spółki w ostatnich latach, za którymi stoi 150-osobowy zespół Enovatis - uzasadnia to przejęcie Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding. - Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia Wirtualnej Polski i Grupy o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50 proc. przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce - podkreśla.
Transakcja zostanie sfinalizowana do 11 stycznia. Wirtualna Polska Holding 33,57 mln zł na jej realizację ma ze środków pozyskanych z debiutu giełdowego w maju br., a 50 mln zł - z kredytu bankowego.
Enovatis jest właścicielem witryn Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl, na których oferowane są różne rodzaje usług turystycznych: sprzedaż pakietowych wyjazdów, ubezpieczeń i biletów lotniczych oraz pośrednictwo w rezerwacji miejsc hotelowych w Polsce i na świecie. Firma współpracuje na stałe z kilkudziesięcioma partnerami, m.in. czołowymi biurami podróży, takimi jak Itaka, Rainbow, Exim Tours, Wezyr Holidays, Neckermann i Sun&Fun. Zatrudnia ponad 150 osób w gdańskiej centrali, ma m.in. call center pracujące 7 dni w tygodniu. W październiku br. Wakacje.pl odwiedziło 197,4 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), a w czerwcu br. - 531,1 tys.
- Komplementarność usług, uszczelnienie kanałów sprzedaży i wprowadzenie standardów funkcjonujących z powodzeniem w innych branżach miało niebagatelny wpływ na wzrost liczby kupujących. W 2014 roku firma obsłużyła 105 tysięcy klientów, co dało jej pierwszą pozycję na rynku agencyjnym w Polsce - podkreśla Piotr Siudak, prezes Enovatis.
- Inwestujemy w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości. W szybkim tempie zwiększa się skłonność i zaufanie Polaków do e-shoppingu - dodaje Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie Wirtualna Polska. - Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce będzie rósł w tempie ok 15-17 proc., a skuteczność operacyjna i siła marki Wakacje.pl skutkuje zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku - przekonuje.
Jest to kolejne przejęcie zrealizowane przez Wirtualną Polskę Holding od debiutu na giełdzie. Pod koniec maja firma kupiła za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, w czerwcu - za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, we wrześniu - za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a na początku października - za 11,3 mln zł agregator odzieżowy Allani.
W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 223,52 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,33 mln zł zysku netto, na koniec tego okresu miała 184 mln zł zadłużenia i 82,5 mln wolnych środków.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za 84 mln zł kupuje Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl