Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z 8 mln zł straty. Ubyło prawie 30 proc. przychodów
Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą spółki wydające m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 29 proc., a jej rentowność netto zmalała o 10 mln zł.
W 2024 roku grupa kapitałowa PMPG Polskie Media wypracowała 33,38 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 47,2 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 29,3 proc. w dół. Wpływy firmy były znacznie mniejsze niż przed rokiem we wszystkich kwartałach ub.r.
Całoroczne przychody gotówkowe poszły w dół z 44,66 do 29,61 mln zł, a te barterowe zwiększyły się z 2,54 do 3,77 mln zł. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że wpływy z reklam i sponsoringu w ub.r. stanowiły 61 proc. jej łącznych przychodów.
Równocześnie jej koszty sprzedaży zmalały rok do roku z 13,44 do 8,2 mln zł, a koszty ogólnego zarządu – z 11,01 do 10,46 mln zł. – Zmniejszenie było bezpośrednio związane ze zmniejszeniem się przychodów, na które wpłynęła przede wszystkim obecna sytuacja gospodarcza. Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe ze względu na trudne warunki rynkowe, a budżety reklamowe, które często są postrzegane jako elastyczne, mogą być redukowane w pierwszej kolejności, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb operacyjnych – opisano w sprawozdaniu.
CZYTAJ TEŻ: Roszady personalne w PMPG Polskie Media
Rentowność grupy PMPG zanurkowała mocno poniżej zera. Wynik EBITDA poszedł w dół z 2,62 mln zł zysku do 5,09 mln zł straty, wynik operacyjny – z 1,11 mln zł zysku do 6,02 mln zł straty, a wynik netto – z 2,43 mln zł zysku do 8,3 mln zł straty.
– Wynik EBITDA, który wyniósł -5,1 mln PLN, odzwierciedla etap intensywnych inwestycji w nowe obszary działalności. Efektem realizacji nowej strategii jest również wzrost średniej liczby realnych użytkowników na portalach należących do Grupy. Ważnym krokiem w dalszej realizacji strategii jest planowane upublicznienie spółki Do Rzeczy – stwierdził zarząd PMPG w liście do akcjonariuszy.

Jak już opisywaliśmy, spółka Do Rzeczy z nowej emisji akcji chce pozyskać do 5 mln zł, które zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój redakcji i treści wideo. Zapisy na jej akcje potrwają do końca maja.
W ub.r. Do Rzeczy zanotowało spadek przychodów o 21 proc. do 12,17 mln zł i 256 tys. zł straty netto. – Pomimo gorszych wyników, nasza przyszłość opiera się na solidnych fundamentach, które udało nam się zbudować na przestrzeni lat. Zarówno projekty AWR Wprost, jak i Do Rzeczy, dawniej Orle Pióro, zyskują i mają coraz większe zasięgi oraz nowych odbiorców – zapewnił zarząd PMPG.
CZYTAJ TEŻ: "Do Rzeczy" w dużym dołku reklamowym. Ostrzega inwestorów przed skutkami zmiany władzy
Przez minione 12 miesięcy akcje PMPG Polskie Media staniały o 36,9 proc., przy czym od początku stycznia br. zyskały 24,9 proc. Przy kursie 2,21 zł z zamknięcia wtorkowej sesji kapitalizacja spółki wynosiła 22,94 mln zł.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” z 8 mln zł straty. Ubyło prawie 30 proc. przychodów