Wydawcy szykują się na świat cookie-less. Criteo dogaduje się z WP
Medialna firma handlowa Criteo podpisała umowę z Grupą WP na testowanie CEEId, identyfikatora będącego alternatywą dla rozwiązań bigtechów. Ma być stosowany nie tylko na rynku polskim, ale także w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu zwiększy się skuteczność i skala kampanii reklamowych Criteo w tym regionie.

CEEId, czyli identyfikator dostarczany przez Wirtualną Polskę, jest alternatywą dla rozwiązań oferowanych przez globalne platformy technologiczne (np. Privacy Sandbox od Google), które w przypadku zablokowania plików cookies stron trzecich, mogą znacząco zwiększyć koszty konwersji dla reklamodawców.
Dzięki CEEId możliwe będzie utrzymanie, a nawet poprawa dotychczasowej skuteczności kampanii reklamowych. Precyzyjną identyfikację użytkownika zapewnia zastosowanie identyfikatorów opartych na wiadomościach e-mail oraz identyfikatorów własnych partnerów.
CEEId działa w oparciu o technologię ID Exchange i wkrótce zostanie zintegrowany z największą czeską firmą internetową, Seznam.cz, umożliwiając tym samym prowadzenie kampanii na obu rynkach.
– Cieszymy się, że możemy połączyć siły z WP i Criteo, aby dać nowy początek wysokim standardom. Takie inicjatywy pokazują, że niezależni gracze mogą być konkurencją dla globalnych platform walled gardens w zakresie otwartego programmatic. Jednocześnie należy się spodziewać, że wkrótce do inicjatywy dołączą kolejni wydawcy i firmy e-commerce z Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Jakub Novotný, kierownik ds. rozwiązań do zarządzania tożsamością w Seznam.cz.
Co to jest CEEId?
CEEId to identyfikator, który umożliwia efektywną realizację kampanii reklamowych w danym środowisku bez plików cookie stron trzecich. Pozwala na przeprowadzenie ukierunkowanych kampanii reklamowych w różnych przeglądarkach, w tym w środowiskach, które nie obsługują plików cookie innych firm. CEEId ma również wzmacniać relacje z wydawcami i reklamodawcami poprzez budowanie wspólnego ekosystemu identyfikacji. Wdrożenie identyfikatora w Europie Środkowo-Wschodniej to dopiero początek – w przyszłości inicjatywa może ulec rozszerzeniu także na inne rynki.
– Dzięki naszej współpracy z Criteo reklamodawcy będą mogli realizować skuteczniejsze kampanie reklamowe. CEEId umożliwi produktywne działania reklamowe bez naruszania prywatności użytkowników w środowisku bez plików cookie – na razie w przeglądarkach Safari i Firefox, a nieco później częściowo w Chrome. W inicjatywie wezmą również udział tacy wydawcy jak Seznam.cz czy Wirtualna Polska, którzy będą rozwijać ekosystem wspólnej identyfikacji w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Mikołaj Twardowski, dyrektor ds. platformy analitycznej i rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w Holdingu Wirtualna Polska.
– W Criteo dajemy reklamodawcom możliwość korzystania ze strategii kompleksowego lejka sprzedażowego, które docierają do kupujących za pośrednictwem wielu kanałów. Płynnie integrujemy sygnały danych, aby jeszcze bardziej zoptymalizować nasz zaawansowany silnik sztucznej inteligencji i, co za tym idzie, doprowadzić do poprawy wydajności i osiągnięcia wyższego poziomu personalizacji. Identyfikator CEEId daje ogromne pole manewru, ponieważ wspiera adresowalność zgodną z przepisami o ochronie prywatności – mówi Benedict Gruendig, director media owner development na Europę Środkowo-Wschodnią w Criteo.
Dołącz do dyskusji: Wydawcy szykują się na świat cookie-less. Criteo dogaduje się z WP