Wzrost ataków phishingowych na użytkowników Netflixa, oszuści wyłudzają dane
W ostatnich tygodniach lawinowo wzrosła liczba ataków phishingowych na użytkowników Netflixa. Oszuści podszywają się pod serwis i żądają od klientów opłaty za subskrypcje.
 
                                Na problem zwraca uwagę firma Bitdefender - najnowszy sposób na wyłudzenie danych i płatności przez hakerów to wysyłanie maili/wiadomości do klientów serwisu o problemach z płatnością za subskrypcję.
Użytkownicy mają otrzymywać maile z informacją, że nie dokonali ostatniej opłaty za korzystanie z usług, więc ich subskrypcja zostanie zawieszona. Oszuści oferują także pomoc, odsyłając do klikania w link, który ma prowadzić do strony do złudzenia przypominającą oryginalną.
Po zalogowaniu się użytkownik musi podać dane osobowe, numer karty płatniczej, datę ważności oraz kod CCV. W ten sposób klienci podają wszystkie dane do swojego konta bankowego.
Czytaj także: Netflix wprowadza nowy kodek audio xHE-AAC. Jakość dźwięku dostosowana do warunków i szybkości internetu
Przykładowe maile od oszustów: „Twoje konto zostało zawieszone. Zaktualizuj informacje dotyczące płatności”.
„Witaj, Joanno. Mamy problem dotyczący Twoich obecnych informacji rozliczeniowych. Spróbujemy z nich skorzystać ponownie, a tymczasem, jeśli chcesz, możesz zaktualizować swoje informacje dotyczące płatności”.
- Najnowsza kampania phishingowa skierowana przeciwko użytkownikom najpopularniejszej obecnie platformy VOD jest przemyślana i wykonana z dużą starannością. Świadczy o tym nie tylko treść e-maila, ale również jakość wykonania strony imitującej serwis Netflixa. Niestety, dbałość napastników o szczegóły staje się bardzo niepokojącym trendem w atakach phishingowych. Dlatego należy być bardzo ostrożnym i dokładnie sprawdzać przed kliknięciem w jakikolwiek link, czy faktycznie pochodzi od prawdziwego nadawcy - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Podobna akcja phishingowa wymierzona przeciwko użytkownikom Netflixa miała miejsce w lipcu ubiegłego roku. Warto zwrócić uwagę, że platforma nigdy nie prosi o podanie danych osobowych przez e-mail lub SMS, takich jak numery kart kredytowych i debetowych, dane rachunku bankowego czy hasła do serwisu Netflix.
Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
 Netflix ma w Polsce prawie 880 tysięcy użytkowników. W połowie roku ich liczba wzrośnie do 997 tysięcy. „Imponujący wynik”
            
                Netflix ma w Polsce prawie 880 tysięcy użytkowników. W połowie roku ich liczba wzrośnie do 997 tysięcy. „Imponujący wynik”
    W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Wzrost ataków phishingowych na użytkowników Netflixa, oszuści wyłudzają dane