Yieldbird ze wzrostem wpływów o 52 proc. i 6,3 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł
Spółka marketingu internetowego Yieldbird (należąca do Agory) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 52,1 proc. do 141,92 mln zł oraz zysku netto z 5,73 do 6,3 mln zł. Przed rokiem Agora dokupiła 12 proc. jej udziałów za 8,1 mln zł.

Przychody Yieldbirda z usług reklamowych zwiększyły się z 90,78 mln zł w 2018 roku do 137,69 mln zł w ub.r., a z pozostałych źródeł - z 2,53 do 4,23 mln zł.
Firma zajmuje się przede wszystkim realizacją kampanii w modelu programatycznym. Jej wydatki na zakupy od Agory (przede wszystkim na zakup powierzchni reklamowych w serwisach internetowych) poszły w górę z 33,29 do 40,56 mln zł.
Yieldbird zapewnił ponad połowę przychodów sprzedażowych pionu internetowego Agory, które w ub.r. zwiększyły się o 17,5 proc. do 209 mln zł.

37 pracowników, koszty 53 proc. w górę
Koszty własne sprzedaży Yieldbirda w ub.r. wyniosły 114,57 mln zł, co wobec 74,97 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 52,8 proc. Wydatki poszły w górę z 86,69 do 133,92 mln zł, a ujemne koszty sprzedaży - z 8,6 do 14,92 mln zł, a ujemne koszty ogólnego zarządu - z 3,13 do 4,43 mln zł. Zdecydowana większość to nakłady na pozostałe usługi obce (czyli zakup powierzchni reklamowych), które wzrosły z 79,91 do 126,46 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 3,75 do 3,97 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 809 tys. zł do 1,04 mln zł, a koszty w formie papierów wartościowych (w ramach programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników) zmalały z 1,21 mln zł do 930 tys. zł. W firmie w ub.r. było 37 pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.
Znacząco poprawiły się wskaźniki rentowności Yieldbirda. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 18,34 do 27,34 mln zł, zysk operacyjny - z 6,59 do 7,99 mln zł, zysk brutto - z 6,65 do 7,83 mln zł, a zysk netto - z 5,73 do 6,3 mln zł.

Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł, zysk na kapitał zapasowy
W sierpniu ub.r. Agora podpisała umowy kupna od pozostałych dwóch wspólników 116 udziałów Yieldbirda (to 12,2 proc. kapitału spółki). Zapłaciła 8,02 mln zł, a z uwzględnieniem kosztów transakcyjnych wartość zakupu wynosiła 8,11 mln zł.
W efekcie Agora ma obecnie 93,7 proc. udziałów Yieldbirda, a po 2,1 proc. należy do Marcina Ekierta, Bartłomieja Chmiela (to członkowie zarządu spółki) i Fredrika Straussa.
Z początkiem br. do zarządu Yieldbirda dołączył Robert Larsson. Zrezygnował z tego stanowiska z końcem marca.
Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu firmy zdecydowano, że jej zeszłoroczny zysk w całości zostanie przekazany na kapitał zapasowy.

Yieldbird po epidemii liczy na wzrosty od czerwca
W związku z epidemią koronawirusa Yieldbird, tak samo jak cała grupa kapitałowa Agory, przeszedł na zdalny tryb pracy
- Z informacji posiadanych przez Zarząd Spółki, a które pochodzą z wywiadów przeprowadzanych na bieżąco przez Zarząd z reklamodawcami oraz domami mediowymi wynika, że odbicie powinno nastąpić w czerwcu 2020 roku. Spodziewać się należy jednak powolnego powrotu do pierwotnych poziomów budżetów reklamowych, aniżeli gwałtownego wzrostu - stwierdzono w sprawozdaniu firmy sporządzonym na początku czerwca.
Zaznaczono, że jedynym narzędziem wsparcia ze strony państwa, z którego skorzystała spółka, jest zmniejszenie składek ZUS o połowę na trzy miesiące. Firma nie korzysta również z kredytu obrotowego w ramach cash pool w grupie kapitałowej Agory.
W lutym br. Yieldbird otrzymał grant w wysokości 3,6 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) na opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą powierzchni reklamowych wydawców w czasie rzeczywistym.
W pierwszym kwartale br. segment internetowy Agory zanotował wzrost przychodów się o 26,1 proc. do 47,4 mln zł. - W największym stopniu o zwiększeniu przychodów reklamowych tego biznesu zdecydowała wyższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird. Dodatkowo, segment odnotował wyższe wpływy z ogłoszeń oraz pozostałych usług internetowych - to rezultat konsolidacji w danych segmentu Internet wyników spółki HRlink od 1 września 2019 r. - skomentowano w sprawozdaniu Agory.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Yieldbird ze wzrostem wpływów o 52 proc. i 6,3 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł