Takiej Zary jeszcze w Polsce nie było. Ruszył flagowy sklep (foto)
W warszawskim centrum handlowym Westfield Mokotów ruszył największy w Polsce salon Zary. Zastosowano w nim elementy wdrażanego w ostatnich latach konceptu salonów hiszpańskiej marki. Sklep ma zupełnie nowy wystrój, z elementami z drewna czy metalu, a klienci mogą robić zakupy korzystając z kas samoobsługowych.
Nowy sklep Zary w Westfield Mokotów powstał po rozbudowie poprzedniego sklepu. Remont trwał kilka miesięcy. W sklepie zastosowano koncepcję architektoniczną stworzoną w całości przez studio Zara Architecture. Wnętrze zostało zaprojektowane jako duża, jasna i neutralna przestrzeń stawiająca, modę w centrum uwagi - informuje firma.
Nowy sklep jest otwarty dla klientów od czwartku 11 maja. Zgodnie ze strategią sieci, która raczej nie inwestuje w marketing, nie przygotowano specjalnego eventu z okazji jego otwarcia. Salon składa się z dwóch poziomów i został powiększony do ponad 2,8 tys. metrów kw. powierzchni handlowej. Jak się dowiedzieliśmy, jest to obecnie największy sklep Zary w naszym kraju.

fot. Inditex
Na pierwszym poziomie klienci znajdą odzież dla kobiet. W sklepie zastosowano nowy podział na strefy i nowy typ regałów i stojaków, w tym twykonane z drewna czy metalu. W sklepie są też są duże ekrany ledowe (dotąd stosowano je tylko za kasami) czy duże lustra. Wydzielona została strefa z obuwiem i torebkami, a także z bielizną. W sklepie pojawiły się też drzewa - taki pomysł wcześniej w swoich salonach zastosowała polska marka Reserved.
Na drugim poziomie sklepu znajdziemy działy męski i dziecięcy. W dziale męskim pojawiła się strefa Zara Athleticz z ubraniami sportowymi. Odzież formalna eksponowana jest zaś we wnękach wykonanych z drewna, na środku tej części sklepu znajdziemy też dywan.

fot. Patryk Pallus
Więcej kas samoobsługowych niż tradycyjnych
Działy z kasami zostały specjalnie oddzielone od stref z produktami. W sklepie znajdziemy tradycyjne stanowiska kasowe, ale więcej jest kas samoobsługowych, które pozwalają klientom na samodzielne zakupy. Wyposażone są one w urządzenia do zdejmowania klipsów zabezpieczających, czego możemy dokonać po sfinalizowaniu zakupu. Klienci robiący zakupy w ten sposób otrzymają tradycyjne paragony, czego nie ma np. w Hiszpanii, gdzie na kasach samoobsługowych wydawane są już tylko paragony elektroniczne.

fot. Patryk Pallus
W salonie zainstalowano nowoczesne oświetlenie led. Przy dziale z kasami na pierwszym poziomie znajdziemy specjalne pojemniki, gdzie można oddać używaną odzież. Pojawiła się też maszyna Cleveron, która pozwala na odbiór zmówień z internetu bez konieczności proszenia o to obsługi. Takie urządzenie nie jest nowością w Polsce, wcześniej zainstalowano je w kilku sklepach Zary w Polsce, m.in. w warszawskich Złotych Tarasach, Atrium Promenadzie, krakowskim centrum Bonarka City Center czy łódzkiej Manufakturze.

Sklep zintegrowany jest mocno z aplikacją Zary. Klienci mogą przeglądać artykuły dostępne w sklepie poprzez aplikację i zamawiać je online z odbiorem w ciągu dwóch godzin. Mogą oni również korzystać z opcji rezerwowania przymierzalni i lokalizowania produktów w sklepie.

fot. Patryk Pallus
Nowy koncept Zary jest wdrażany stopniowo w najważniejszych dla sieci sklepach w różnych krajach. Znajdziemy go m.in. w centrum Madrytu, Walencji czy w stolicy Malty, czyli mieście La Valetta. W nowych sklepach Zary znajdziemy inne nowe elementy, m.in. osobną strefę z kosmetykami.

fot. Patryk Pallus
Inditex odświeża sklepy w Polsce
Zara planuje wdrożyć też elementy konceptu w sklepie w Westfield Arkadia, który wkrótce też zostanie powiększony i zostanie flagowym salonem sieci w Polsce. Inditex wdraża też nowe koncepty innych swoich sieci - niedawno ruszyły odnowione sklepy marki Zara Home w Westfield Mokotów i Westfield Arkadia. W tym pierwszym centrum otworzył się też nowy salon Pull & Bear, a w tym drugim wystartowała Berhska w nowym koncepcie.
Inditex decyduje się na odświeżanie i powiększanie największych salonów jednocześnie zmniejszając liczbę punktów sprzedaży. Nowa strategia to odpowiedź na rosnącą sprzedaż przez internet.
Marka Zara istnieje od 1975 roku, gdy ruszył pierwszy sklep w mieście A Coruna w Hiszpanii. W Polsce działa od ponad dwóch dekad. Hiszpański Inditex jest właścicielem sieci sklepów: Zara, Bershka, Pull & Bear, Zara Home, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho i Lefties. Każda z marek prowadzi też swój sklep internetowy.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Takiej Zary jeszcze w Polsce nie było. Ruszył flagowy sklep (foto)
Zaplułam monitor;P Uwaga jak najbardziej słuszna;)