Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10)
Liderem nakładów na reklamy w tradycyjnych mediach niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który też najmocniej w br. zwiększył swoje inwestycje. Wzrosty też wydatki reklamowe Unilever Polska, natomiast spadki zanotowały Procter & Gamble Polska i Kino Świat.
Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że Aflofarm od stycznia do lipca br. przeznaczył na promocję swoich produktów w mediach pozainternetowych 978,5 mln zł, czyli 34,4 proc. więcej rok wcześniej.
Drugi największy reklamodawca - Orange Polska - w tym samym czasie wydał na reklamy zaledwie 346,9 mln zł (wzrost o 6,1 proc. w skali roku), a trzeci pod tym względem dystrybutor filmowy Kino Świat 299,3 mln zł (spadek o 12,8 proc.).
W czołówce reklamodawców większe budżety niż rok wcześniej miały też Unilever Polska, Volkswagen Group Polska, Lidl Polska i P4, operator sieci Play. Media na reklamach produktów Unilevera zarobiły 18,8 proc. więcej (251,8 mln zł), a dzięki VW Group Polska - 9,3 proc. więcej (200,6 mln zł). O 9 proc. wzrosły nakłady na reklamę Lidl Polska (do 287,7 mln zł), a o 6,6 proc. (do 226,1 mln zł) - nakłady P4.
Z kolei mniej niż przed rokiem oprócz Kina Świat zainwestowały Procter & Gamble i L’Oreal Polska. P&G wydało 197,6 mln zł (spadek o 31,6 proc.), a L’Oreal - 190,4 mln zł (0,7 proc. mniej).
W zestawieniu marketerów najwięcej inwestujących w reklamy od stycznia do lipca br. znalazł się nieobecny rok wcześniej koncern Nestle Polska z wydatkami w wysokości 188,5 mln zł. Z czołówki wypadła natomiast firma USP Zdrowie.
Polski rynek reklamowy zyskał 2,8 proc., najbardziej w górę reklama internetowa i radiowa, prasa mocno w dół
|
Top reklamodawców mediów tradycyjnych |
|||
|
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VII 2014 |
I-VII 2015 |
zmiana proc. |
|
Aflofarm Farmacja Polska |
728 263 406 zł |
978 506 198 zł |
34,4 |
|
Orange Polska |
326 803 020 zł |
346 862 780 zł |
6,1 |
|
Kino Świat |
343 194 959 zł |
299 277 224 zł |
-12,8 |
|
Lidl Polska |
264 041 954 zł |
287 729 291 zł |
9 |
|
Unilever Polska |
212 004 161 zł |
251 822 801 zł |
18,8 |
|
P4 |
211 981 872 zł |
226 066 177 zł |
6,6 |
|
Volkswagen Group Polska |
183 553 046 zł |
200 614 960 zł |
9,3 |
|
Procter&Gamble DS Polska |
288 781 144 zł |
197 558 759 zł |
-31,6 |
|
L'Oreal Polska |
191 746 102 zł |
190 443 874 zł |
-0,7 |
|
Nestle Polska |
b.d. |
188 459 396 zł |
b.d |
|
razem |
15 572 963 675 zł |
16 272 266 895 zł |
4,5 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10)