Allegro uruchamia platformę społecznościową Allegro Gadane. „Nie chcemy konkurować z Facebookiem”
Allegro uruchomiło własny serwis społecznościowy o nazwie Allegro Gadane. Platforma ma łączyć ze sobą społeczność skupioną wokół Allegro pozwalając na wymianę uwag i porad oraz opinii na temat produktów. Z Allegro Gadane mogą korzystać zarówno zarejestrowani użytkownicy, jak i osoby bez konta w Allegro. - Nie zamierzamy konkurować z żadnym innym serwisem społecznościowym. W centrum uwagi użytkowników ma być Allegro, w przyszłości nie wykluczamy wprowadzenia tam nowych rozwiązań, w tym wewnętrznego komunikatora - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agata Stachowiak z biura prasowego Allegro.
Platforma Allegro Gadane została wprowadzona zarówno w formie strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Jak wyjaśnia Allegro jest to serwis społecznościowy, w którym kupujący i sprzedający poszukujący porad czy opinii będą mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych. Ma to być także także wspólna przestrzeń do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą czy produktami dostępnymi na platformie.
18 mln użytkowników?
Allegro podkreśla, że jest jedną z pierwszych dużych polskich firm posiadających serwis społecznościowy, w którym klienci mogą swobodnie komunikować się ze sobą.
Popularność serwisów społecznościowych pokazuje jak ważną rolę odgrywa potrzeba dzielenia się doświadczeniami i emocjami z innymi. Dlatego firmy na całym świecie tworzą własne narzędzia pomagające klientom swobodnie się ze sobą komunikować.
- Allegro tworzy 18-milionową społeczność kupujących i sprzedających, którzy lubią i chcą ze sobą rozmawiać, pytać o opinie innych czy dzielić się wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z naszą platformą – przyznaje w komunikacie Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro. - Dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich specjalną przestrzeń, w której będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje, dyskutować i udzielać informacji na temat przyszłych funkcjonalności i usług serwisu .
Według regulaminu platformy członkiem Allegro Gadane może stać się każdy - społeczność powstała zarówno dla osób, które dopiero rozpoczęły przygodę z zakupami czy handlem online, jak i dla doświadczonych klientów platformy.
Treści zamieszczone w serwisie są ogólnodostępne, także dla niezarejestrowanych gości. Aby jednak aktywnie uczestniczyć w społeczności, należy zarejestrować się przy użyciu danych dostępowych do swojego konta na Allegro.
Nie konkurujemy z Facebookiem
W serwisie znaleźć można fora tematyczne podzielone na kategorie oraz blog z artykułami na temat społeczności i samego Allegro. Zalogowani użytkownicy mogą zamieszczać nowe posty i odpowiadać na pytania innych członków, śledzić i oceniać dyskusje, a także otrzymywać mailowe powiadomienia o postach i wątkach.
Jednym z rozwiązań zastosowanych w Allegro Gadane jest system rang, które otrzymuje się za aktywności i staż na forum - startując od poziomu Nowicjusza. W serwisie nie zabrakło też rozwiązania dla wielbicieli szybkich reakcji - oznaczenie “W punkt!” można przyznać konkretnej odpowiedzi, jeżeli uważa się ją za trafną, prawidłową czy wartościową - lub jeżeli chce się po prostu wyrazić poparcie dla jej autora.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Agata Stachowiak, public relations officer w Allegro podkreśla, że nowa platforma społecznościowa nie ma ambicji rywalizowania z takimi serwisami jak Facebook czy Twitter, bowiem jej przeznaczenie jest ściśle ukierunkowane.
- Nie zamierzamy konkurować z innymi platformami społecznościowymi bo w centrum zainteresowania użytkowników ma być Allegro – wyjaśnia Agata Stachowiak. - Na pewno nadal będziemy korzystać z narzędzi jakie oferują social media i także tam prowadzić komunikację bo jesteśmy wszędzie tam, gdzie klient Allegro szuka pomocy i odpowiedzi na pytania związane z serwisem.
Według naszej rozmówczyni nowa platforma to dla Allegro także szansa na otrzymanie bezpośredniej informacji zwrotnej na temat działań, które firma podejmujemy rozwijając Allegro - od razu ma szansę zapoznać się z opiniami użytkowników.
- Osoby kupujące i sprzedające na Allegro szukają ze sobą kontaktu, dyskutują, dzielą się wiedzą i doświadczeniem (niektórzy nawet 20-letnim) i teraz nie muszą robić tego w rozproszeniu ale w stworzonej przez nas przestrzeni – zaznacza Stachowiak. - Allegro Gadane ma też być taką bazą wiedzy nie tylko o platformie, ale też produktach - wszystko zależy od użytkowników i tego jakie wątki będą tworzyć, o co pytać. Czas pokaże jakie będą potrzeby naszych klientów w stosunku do tej platformy i w jaką stronę będziemy ją rozwijać, np. poprzez wprowadzenie komunikatora – zapowiada przedstawicielka Allegro.
Niedawno zapowiedziano, że od 2 kwietnia 2020 r. na Allegro.pl prowizje będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy. Wyjątkiem będzie sprzedaż w ramach Allegro Smart!, w której pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy. Od lutego prowizja wzrośnie w kilkunastu kategoriach.
Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Allegro.pl zanotowało 17,43 mln realnych użytkowników i 1,38 mld odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - 4,23 mln użytkowników. Firma Allegro.pl w 2018 r. osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Allegro uruchamia platformę społecznościową Allegro Gadane. „Nie chcemy konkurować z Facebookiem”