Allegro podnosi prowizje od sprzedaży wyposażenia domu, zegarków i sprzętu fitness
Na początku września Allegro.pl podwyższy prowizje przy sprzedaży zegarków oraz w kategoriach Wyposażenie domu i ogrodu oraz Siłownia i fitness.
W kategorii Dom i Ogród - Wyposażenie prowizja zostanie podniesiona z 11 do 12 proc. Wyjątkiem jest podkategoria Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa, w której prowizja się nie zmieni: 7 proc. przy cenie do 100 zł, a przy wyższej - 7 zł plus 6 proc. od nadwyżki ponad 100 zł.
W kategorii Biżuteria i zegarki - Zegarki obecnie prowizja to 8 proc. Po zmianie będzie to:
- 10 proc. przy cenie przedmiotu do 200 zł,
- 20 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 200 zł przy droższych produktach.
W kategorii Sport i Turystyka - Siłownia i fitness (z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki) prowizja wynosi teraz 8 proc. Zostanie zmieniona na:
- 10 proc. dla przedmiotów w cenie do 150 zł,
- 15 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 150 zł dla droższych przedmiotów.
Ponadto wyrównana zostanie prowizja w dwóch podkategoriach dotyczących mebli:
- Dziecko > Pokój dziecięcy > Materace, Meble, Łóżka i kojce,
- Biuro i reklama > Meble Biurowe.
Prowizja będzie wynosić 10 proc., przy czym maksymalnie 100 zł. Obecnie jest to 10 proc. bez maksymalnej kwoty w kategorii Meble, a 9 proc. w pozostałych kategoriach meblowych.
Wszystkie nowe stawki zaczną obowiązywać 4 września.
- Nasze działania z cennikiem przewidują zarówno podwyżki, jak i obniżki opłat: niedawno zrezygnowaliśmy z opłaty za wystawienie produktu w niemal wszystkich kategoriach, co oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka prowadząc sprzedaż na naszej platformie - zaznacza Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.
- W naszej polityce cenowej uwzględniamy specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy a zwłaszcza oczekiwania klientów, bo pamiętajmy, że to oni klikami i zakupami oceniają czy oferta jest wystarczająco atrakcyjna cenowo i czy jest w niej wszystko czego szukają. W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe - zapewnia Klimiuk.
Zmiany w regulaminie Allegro Smart!
Jednocześnie zmienią się nieco zasady wprowadzonego przed rokiem programu Allegro Smart!. Regulamin dla sprzedających zostanie określony w jednym załączniku
- Będzie on związany z nowym sposobem rozliczania kosztów dostawy Allegro Smart!, o którym informowaliśmy niedawno. Pojawi się nowe wymaganie dla sprzedawców, którzy mają lub chcą mieć dostawę Allegro Smart! w swoich ofertach - przekazywanie adresów e-mail klientów do InPost w poprawnej formie - zapowiedziano.
Ponadto do załącznika zostanie dodano lista opłat za usługi dodatkowe, które będą rozliczane przez Allegro, a nie jak do tej pory przez InPost. - Nie są to nowe opłaty - zmieni się tylko firma pobierająca opłaty (Allegro zamiast InPost) oraz sposób regulowania opłat. Teraz wygodnie opłacisz usługi dodatkowe przez zakładkę na swoim koncie - podkreśliło Allegro.
Pojawią się też nowe wytyczne dla sprzedających, które mają zapewnić większe zadowolenie kupujących. - Będziemy oczekiwać od sprzedających, aby odpowiadali na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin od otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy) oraz udostępniali kupującym numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach. Ponadto dodamy informacje o panelu Jakość mojej sprzedaży - czyli narzędziu, w którym sprzedający może monitorować swoją jakość w ramach 6 poziomów, oraz warunek utrzymywania jakości co najmniej na poziomie “Neutralny”. Najwyższy poziom, jaki można uzyskać, to “Super +” - opisano.
Seria podwyżek prowizji na Allegro
W br. Allegro podniosło już prowizje w kilku innych sekcjach tematycznych. W maju w górę poszły stawki w kategoriach odzieżowych i mebli (jednocześnie ustalono maksymalne kwoty prowizji, ponadto zmieniono stawki prowizji w sekcji Akcesoria GSM oraz udostępniono nowe pakiety ofert ogłoszeniowych i opcji promowania ich.
Natomiast w połowie sierpnia podwyższono stawki prowizji w kategoriach obejmujących akcesoria samochodowe i zabawki oraz wprowadzono zmiany w programie Super Sprzedawca.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkowa wersja Allegro zanotowała 16,4 mln realnych użytkowników i 1,17 mld odsłon, a aplikacja mobilna - 3,39 mln użytkowników.
W ub.r. Allegro osiągnęło 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Allegro podnosi prowizje od sprzedaży wyposażenia domu, zegarków i sprzętu fitness