David Roberts: z Zalando na szefa technologii i produktu w Allegro
W połowie stycznia 2022 roku funkcję dyrektora ds. technologii i produktu w Allegro obejmie David Roberts, zastąpi na tym stanowisku Marcina Mazurka. Wcześniej Roberts pracował w Zalando i Amazonie.
Marcin Mazurek pozostanie w Allegro, będzie zarządzał rozwojem firmy na arenie międzynarodowej.
Poprzednio na stałe dyrektorem ds. technologii i produktu w Allegro był Piotr Szybiak, odszedł we wrześniu. W czerwcu zapowiedziano, że zastąpi go Seshashayee Sridhara (znany także jako Mittu Sridhara), przy czym menedżer w połowie września poinformował, że z przyczyn osobistych rezygnuje z tej pracy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Bardzo się cieszę, że dołącza do nas tak doświadczony menedżer. David ma ogromne doświadczenie w zarządzaniu i tworzeniu złożonych zespołów zajmujących się rozwojem produktu i operacjami technologicznymi. Patrząc na szybkie tempo rozwoju Allegro i nasz program międzynarodowej ekspansji, cieszymy się, że możemy powitać w naszym gronie lidera, który rozumie potrzeby nowoczesnych i zróżnicowanych organizacji technologicznych - komentuje Francois Nuyts, prezes Allegro.
W zeszłym tygodniu poinformowano, że od stycznia 2022 roku funkcję chief commercial officera w Allegro będzie pełnił Alvise Favara, wcześniej związany m.in. z niemieckim oddziałem Amazona i McKinsey.
David Roberts wcześniej w Zalando i Amazonie
Poprzednio przez ponad cztery lata David Roberts pracował w Zalando, odpowiadał za obszar strategiczny, m.in. wizję, zarządzanie procesami, skalowanie zespołów oraz wspieranie wzrostu platformy. Zarządzał zespołem zajmującym się takimi kwestiami jak prowadzenie produktu, inżynieria, integracje, operacje, zarządzanie łańcuchem dostaw, a także za zespoły tworzące narzędzia, które wspierają konkurencyjność sprzedawców na Zalando.
Wcześniej pracował w dziale engineering & product leadership w Amazon US. Wcześniej był również odpowiedzialny za zespół inżynierski AOL, realizując projekty w Indiach i Chinach.
W trzecim kwartale Allegro, do którego oprócz tej platformy należą porównywarka Ceneo i firma eBilet Polska, osiągnęło wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku.
Wartość sprzedanych produktów na Allegro (GMV) zwiększyła się o 19,9 proc. do 9,9 mld zł. Na platformach firmy było 13,3 mln aktywnych kupujących, wobec 12,6 mln rok wcześniej. Każdy zrobił zakupy o średniej wartości 3,07 tys. zł (po wzroście rok do roku o 24,5 proc.).
Na początku listopada Allegro podpisało umowę przejęcia 100 proc. udziałów platformy e-commerce Mall Group i firmy logistycznej WE|DO działających m.in. w Czechach i na Słowacji. Zapłaci 881 mln euro, częściowo swoimi akcjami.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: David Roberts: z Zalando na szefa technologii i produktu w Allegro