Polski e-sklep odzieżowy z kolejną stratą. Tłumaczy to inwestycjami w markę PRM
W zeszłym kwartale platforma e-commerce Answear.com, oferująca przede wszystkim odzież, przy wzroście przychodów o 6,4 proc. do 288,51 mln zł miała 4,29 mln zł straty netto. Ujemną rentowność netto zanotowała drugi raz w ciągu roku.

W Polsce kwartalne wpływy sprzedażowe Answear.com zwiększyły się rok do roku z 52,13 do 64,1 mln zł, w innych krajach Unii Europejskiej - ze 140,48 do 143,68 mln zł, a w pozostałych państwach - z 74,69 do 80,73 mln zł.
- Za nami trudny kwartał, w którym wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim w całej Europie. Dodatkowo sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej związana z protestami rolników wpłynęła negatywnie na sprzedaż na tym rynku, który do tej pory był jednym z najlepszych. Oprócz tego aprecjacja polskiego złotego względem innych walut regionu CEE oraz euro obniżyła nasze wyniki. Roczne dynamiki osłabiła również wysoka baza sprzed roku - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
Koszty operacyjne firmy poszły w górę dużo mocniej od przychodów - o 11,9 proc. do 288,49 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 163,59 do 176,45 mln zł. Więcej niż przed rokiem przeznaczono też m.in. na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze (wzrost z 17,9 do 21,98 mln zł), usługi obce (z 33,23 d 35,03 mln zł) oraz amortyzację (z 3,59 do 5,06 mln zł).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W konsekwencji rentowność operacyjna Answear.com pogorszyła się z 11,78 mln zł zysku do 1,71 mln zł straty, a wynik netto - z 3,43 mln zł zysku do 4,29 mln zł straty.
Firma zanotowała stratę netto drugi raz w ciągu czterech kwartałów - w trzecim kwartale ub.r. jej strata netto wyniosła 8,26 mln zł.
- W minionym kwartale nasza rentowność była obciążona nakładami inwestycyjnymi związanymi z rozwojem marki PRM. Na poziomie zysku operacyjnego PRM kontrybuował stratą EBIT w wysokości 5 mln zł. Widzimy jednak już pierwsze efekty poczynionych inwestycji, w ostatnim czasie udało nam się pozyskać bardzo dobre marki do oferty PRM, także te które do tej pory nie były dostępne w tej części Europy. Wymierne efekty dostrzegamy już w wynikach. PRM w I kw. 2024 r. odnotował przychody w wysokości 25 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. kdk - opisuje Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.
- Jest to o tyle dobry wynik, ponieważ ze względu na sezonowość ostatni kwartał roku jest najlepszy, z kolei pierwszy jest najsłabszy. W zakresie rentowności PRM, podtrzymujemy plan osiągnięcia break even do końca bieżącego roku - zaznacza.

Przez minione 12 miesięcy akcje Answear.com staniały o 35 proc., z czego od początku stycznia - o 19 proc.
Na zamknięciu poniedziałkowej sesji giełdowej kurs spółki wynosił 24,25 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 460,29 mln zł.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polski e-sklep odzieżowy z kolejną stratą. Tłumaczy to inwestycjami w markę PRM