E-sklep odzieżowy dalej rośnie. „Polski konsument coraz mocniejszy”
Według wstępnych danych odzieżowa platforma e-commerce Answear w zeszłym kwartale zwiększyła przychody rok do roku o 20 proc. do 341 mln zł. - Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy - komentuje prezes spółki Krzysztof Bajołek.

W minionym kwartale sprzedaż internetowa Answear według sprawozdawczości MSSF, zwiększyła się rok do roku o 21 proc. do 344 mln zł. Firma zaznaczyła, że osiągnęła taką dynamikę mimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym.
- Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy - podkreśla w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes Answear.
- Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe, osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy - dodaje.
W całym pierwszym półroczu wpływy Answear ze sprzedaży internetowej poszły w górę o 13 proc. do 624 mln zł. Spółka podkreśliła, że w drugim kwartale dynamika była wyższa dzięki „bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów”, ponadto „oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jeśli chodzi o wyniki rentowności, to spółka zaznaczyła, że zostaną one obciążone zwiększonymi kosztami marketingowymi (na rozwój przejętej w ub.r. marki PRM i repozycjonowanie Answear do segmentu premium) oraz wydatkami na uruchomienie sklepu PRM i Answear w Fabryce Norblina w Warszawie.
W ub.r. Answear osiągnął wzrost przychodów z 973,45 mln do 1,26 mld zł, a zysk netto zmalał z 25,8 do 20,21 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs akcji spółki zmalał o 37 proc.


 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: E-sklep odzieżowy dalej rośnie. „Polski konsument coraz mocniejszy”