Apple News+ z 200 tysiącami użytkowników na starcie. Więcej niż Texture u szczytu powodzenia
Uruchomiony przez Apple serwis prasowy Apple News+ w ciągu pierwszych 48 godzin przyciągnął do siebie ponad 200 tys. subskrybentów. Podana liczba to niewielki ułamek wszystkich użytkowników korzystających z urządzeń Apple, jednak jest ona wyższa od tej jaką posiadał w szczytowym momencie popularności prowadzony przez koncern podobny do News+ serwis Texture.

Platforma Apple News+ została wprowadzona przez Apple pod koniec marca br. Dzięki niej w ramach miesięcznej subskrypcji w wysokości 9,99 dol. użytkownicy otrzymują dostęp do ponad 300 tytułów prasowych, wśród nich są „National Geographic”, „Vogue”, „Time” i „Wall Street Journal”.
Apple nie podał żadnych oficjalnych danych dotyczących popularności nowego serwisu po jego premierze. Jednak „The New York Times” opierając się na własnych źródłach w Apple podał, że w ciągu pierwszych 48 godzin funkcjonowania News+ zdobył on ponad 200 tys. subskrybentów.
Dziennik zaznacza, że nie wiadomo ilu użytkowników z wymienionej liczby pozostanie na platformie, bowiem korzystanie z niej przez pierwszy miesiąc jest darmowe. Z kolei branżowe media zauważają, że grupa 200 tys. abonentów to zaledwie 0,02 proc. wszystkich użytkowników urządzeń Apple na świecie, których liczbę ocenia się na z górą miliard. Trzeba jednak mieć na uwadze, że obecnie Apple News+ jest dostępny jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Ujawniony wynik i tak oznacza, że w ciągu dwóch dni rzesza użytkowników nowego serwisu przekroczyła szczytową liczbę subskrybentów Texture – platformy przejętej przez Apple wiosną ub.r, która stała się podstawą Apple News+ i po starcie tego serwisu zniknęła z oferty.
Podczas premiery Apple News+ przedstawiciele koncernu zapewniali, że liczba ponad 300 tytułów prasowych dostępnych w ramach abonamentu będzie stopniowo powiększana. Nie zmienia to jednak faktu, że kilka prestiżowych i opiniotwórczych amerykańskich dzienników odmówiło przystąpienia do News+. Wśród nich jest „NYT”, którego szef Mark Thompson nie widzi korzyści z obecności w serwisie Apple, a także „Washington Post”. Rzeczniczka tego drugiego dziennika zaznacza, że woli on skupić się na samodzielnym budowaniu bazy czytelników i nie wchodzić w układy z partnerami zewnętrznymi.
W zakończonym 29 grudnia 2018 r. I kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotowało przychód w wysokości 84,31 miliarda dolarów. To o 5 proc. mniej niż rok wcześniej (88,29 mld). Zmalał także zysk netto koncernu z Cupertino w ujęciu rocznym: z 20,07 do 19,97 miliarda dolarów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 
.webp)


Dołącz do dyskusji: Apple News+ z 200 tysiącami użytkowników na starcie. Więcej niż Texture u szczytu powodzenia