Ariel w nowej kampanii przypomina mężczyznom o domowych obowiązkach (wideo)
Należąca do koncernu Procter&Gamble marka środków piorących Ariel rozpoczęła w Brazylii kampanię, w której zwraca uwagę na to, że domowe obowiązki powinny być podzielone między kobiety i mężczyzn. Podkreśla w niej, że stereotypowy podział ról w związku obecnie nie ma racji bytu. Kampanię przygotowała agencja Publicis Brazil.
Trwający minutę film reklamowy zaczyna się od scen, w których widzimy parę - kobietę i mężczyznę - wspólnie spędzających czas, np. podczas posiłku, przed telewizorem, na kanapie, w łóżku. W ten sposób marka pokazuje, ile wspólnych rzeczy i czynności dzielą ludzie będący w związku. I zaraz zadaje pytanie, dlaczego w ten sam sposób nie można dzielić obowiązków związanych z dbaniem o dom. Na ekranie pojawia się wtedy gotująca kobieta, zlewozmywak pełny brudnych naczyń itp.
Reklama zwraca też uwagę, że kobiety pracują na dwa sposoby - nie tylko w pracy, poza domem, ale też w domu, bo sprzątają, piorą i gotują.
I potem widzimy w reklamie mężczyznę w pralni, innego rozwieszającego pranie. Narrator reklamy w tle mówi bezpośrednio do mężczyzn, że pora, by też zaczęli dbać o dom, bo obecnie nie ma racji bytu stereotypowe podejście do podziału ról między mężczyznę i kobietę. „Dzielenie się czyni nas lepszymi” - przekonuje Ariel.
Spot wyreżyserowała Juliana Curi, za kreację kampanii odpowiada agencja Publicis z Brazylii.
Obecna kampania Ariela jest kolejną akcją, w której Procter&Gamble angażuje się w walkę o równość płci.
Już w 2016 roku marketer przeprowadził w Indiach kampanię z podobnym podtekstem – w kampanii Ariela pod hasłem „Share the load” też zwrócono uwagę na podział domowych obowiązków.
W spocie młoda kobieta wchodzi do domu, podaje ojcu bilet, który kupiła, odbiera telefon i załatwia służbowe sprawy, porządkuje zakupy w kuchni. Wszystkiemu przygląda się jej ojciec i mówi: "Moja mała dziewczynko, już dorosłaś. Kiedyś bawiłaś się w dom, teraz dbasz o twój własny dom i twoje biuro. Jestem bardzo dumny". Jego córka cały czas kręci się, krząta, gotuje obiad i sprząta, rozmawiając przez telefon. Zasmucony ojciec mówi: „Bardzo przepraszam. Przepraszam, że musisz to wszystko robić sama. Przepraszam, że pozwoliłem ci bawić się w dom i nigdy nie powiedziałem ci, że to nie tylko twoje obowiązki. Ale też twojego męża. Ale jak mogłem to powiedzieć...”.
Nagle pojawia się mąż dziewczyny, który siedzi na kanapie przed komputerem i patrzy na telewizor. Żona parzy mu herbatę i podaje, a on gestem pokazuje, że jest głodny. Zaraz potem patrzy na żonę, która wkłada coś do lodówki i krzyczy: „Upierz moją zieloną koszulę". Jej ojciec z kolei dalej opowiada: „Nigdy nie pomogłem twojej matce, a ty uczyłaś się tego od nas. Twój mąż też zachowuje się tak jak jego ojciec. W zabawie w dom on udawałby, że ogląda telewizję, ty udawałabyś, że robisz herbatę. Przepraszam cię w imieniu jego ojca. Przepraszam w imieniu wszystkich ojców, którzy dawali zły przykład”.
Potem jedzie do domu i mówi: „Ale nigdy nie jest za późno”. Postanawia się zmienić, żeby przerwać krąg stereotypowego postrzegania ról w rodzinie. Gdy wraca do domu, zabiera się do prania. Na ekranie pojawia się Ariel i pytanie: „Dlaczego pranie to obowiązek mamy? Ojcowie dzielą się ciężarem/ładunkiem do pralki”.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Ariel w nowej kampanii przypomina mężczyznom o domowych obowiązkach (wideo)