P&G będzie dalej inwestować w marki mimo pierwszego od 5 lat spadku sprzedaży
Koncern Procter&Gamble (marki m.in. Ariel, Vizir) nie zamierza zmniejszać inwestycji w marketing mimo odnotowanego w ostatnim kwartale spadku sprzedaży - pierwszego od pięciu lat. Firma w ostatnim okresie zwiększyła wydatki reklamowe o 140 mln dolarów starając się zwiększyć penetrację gospodarstw domowych dla swoich marek.
Procter&Gamble osiągnął sprzedaż netto w wysokości 20,8 mld dolarów w drugim kwartale, co oznacza spadek o 1 proc. w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. Odnotował również spadek zysków o 9,88 mld dolaróww porównaniu do 10,29 mld dolarów rok wcześniej.
- Uważamy, że jest to trudny okres do przejścia, a nie powód do ograniczenia inwestycji w długoterminową kondycję firmy – powiedział inwestorom dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten podczas czwartkowego spotkania.
Dodał, że „najlepszym sposobem na pokonanie tego” byłoby inwestowanie w priorytety biznesowe w zakresie produktu, opakowania, komunikacji marki, realizacji detalicznej i wartości.
Wystarczające wydatki na media
W ostatnim kwartale firma zwiększyła wydatki na reklamę o 140 mln dolarów. Schulten określił obecne wydatki na media jako „wystarczające”, aby napędzać wzrost swoich marek. Ta „wystarczalność” wydatków nie jest definiowana przez dolary, ale przez zasięg i częstotliwość, jakie osiągają, aby zapewnić markom zachowanie kapitału własnego i pozostanie na pierwszym miejscu.
Jednak firma szuka również synergii i wydajności, które może osiągnąć w swoich wydatkach na media, co nadal pozwoli jej generować wzrost marki.
Schulten podał przykład amerykańskiego działu produktów opieki nad dziećmi firmy P&G, który „całkowicie zmienił” sposób prowadzenia swoich mediów. Zmniejszono wydatki na media o 50 proc., ale udało się zwiększyć zasięg o 20 proc. i świadomość marki o 26 proc.
Powiedział, że P&G jest „dopiero na początku” wzrostu produktywności mediów i istnieje potencjał, by osiągnąć podobną efektywność w innych obszarach działalności.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: P&G będzie dalej inwestować w marki mimo pierwszego od 5 lat spadku sprzedaży