Arystoteles, Sokrates i Pitagoras w kampanii „Jajko czy kura?”
Organizacja CIWF Polska, nawiązując do świąt wielkanocnych, rozpoczęła kampanię pod hasłem „Jajko czy kura”. Zwraca w niej uwagę na negatywne aspekty klatkowej hodowli kur.

Kampania ma żartobliwy charakter. W reklamach wykorzystano bowiem wizerunki starożytnych filozofów: Arystotelesa, Sokratesa, Epikura, Pitagorasa i Platona. Każdy z nich zadaje filozoficzne pytanie: „Jajko czy kura?” i zarazem odpowiadają: „To żadna filozofia. Kura i jej dobro!”.
Pytanie to jednak kierowane jest do współczesnych konsumentów, a tłem reklam są kartony pełne jajek. - Zapoczątkowaliśmy pierwsze kampanie na świecie, które były wymierzone przeciwko klatkowej hodowli kur. Celem CIWF jest zlikwidowanie takiego intensywnego chowu zwierząt i doprowadzanie do zmiany systemu, w którym nie będzie to już możliwe. Dzięki naszym kampaniom udało się doprowadzić do przełomowej zmiany prawnej i zakazu klatek bateryjnych w całej Unii Europejskiej, ale nie poprzestajemy na tym. Uważamy, że hodowanie zwierząt w klatkach, bez dostępu do światła i wybiegu, nie jest po prostu naturalne, ale przede wszystkim - jest bardzo okrutne dla zwierząt - powiedziała Małgorzata Szadkowska z organizacji CIWF Polska.
Na swojej stronie internetowej fundacja umieściła materiały ze śledztwa, które przeprowadziła na kurzych fermach w Polsce. Widać na nich, w jak złych warunkach trzyma się kury w systemie klatkowym. Tak hodowane znoszą jajka, które oznaczane są numerem 3. To najbardziej intensywny system - stłoczone kury nigdy (tj. przez około 1,5 roku) nie wychodzą z ciasnych klatek umieszczonych jedna obok drugiej w metalowych hangarach. Tak hoduje się w Polsce niemal 90 proc. kur (rocznie 30 milionów).

Kampania zwracająca uwagę społeczeństwa na klatkowy chów kur obejmuje internet. Jej kreację przygotowała fundacja CIWF Polska we współpracy z fotografem Maciejem Łuczniewskim i artystą Rafałem Wechterowiczem. Potrwa do świąt wielkanocnych.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Arystoteles, Sokrates i Pitagoras w kampanii „Jajko czy kura?”