Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały FOX-a przechodzą do TVN Media
Spółka FOX International Channels Poland zmienia brokera. Zamiast Atmediów od stycznia 2014 roku reklamy w jej stacjach sprzedawać będzie spółka TVN Media w ramach oferty Premium TV.
FOX International Channels Poland, będący od wielu lat klientem Atmediów, w ostatnich miesiącach negocjował warunki dalszej obsługi reklamowej z kilkoma brokerami. Ostateczny wybór padł na spółkę TVN Media, która od stycznia 2014 roku będzie odpowiadać za oferowanie czasu reklamowego w pakietach na antenie kanałów FOX, FOX Life, National Geographic Channel i Nat Geo Wild oraz za sprzedaż sponsoringu i akcji niestandardowych realizowanych w tych stacjach.
- Współpraca z TVN Media to kolejny krok, który pozwoli na dalsze efektywne wykorzystanie wartości naszych marek przy sprzedaży czasu reklamowego i projektów specjalnych na bardzo wymagającym obecnie rynku reklamowym - tłumaczy decyzję spółki Carlos Ortega, wiceprezes wykonawczy FOX International Channels na Europę Środkową i Wschodnią.
- Bardzo się cieszymy z nawiązania współpracy z FOX International Channels Poland. Nasi klienci w przyszłym roku będą mogli otrzymać bardziej zróżnicowane produkty, w efektywniejszy sposób realizujące ich cele komunikacyjne - mówi Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN Media, szef biura reklamy Grupy TVN.
Stacje telewizyjne należące do FOX International Channels w okresie od stycznia do października 2013 roku osiągnęły udział w oglądalności w grupie 16-49 na poziomie 1,14 proc.
Kanały FIC Poland znajdowały się w ofercie Atmediów od początku ich nadawania w Polsce. Od października br. broker ten stracił na rzecz TVN Media kanały The Walt Disney Company (więcej na ten temat). W poprzednich latach z Atmediów do oferty Premium TV spółki TVN Media przeszły Telewizja Puls, kanały 4fun Media, Canal+ Cyfrowego i Viacom International Media Networks.
- Działamy jako niezależny broker i nasza oferta dla kanałów telewizyjnych wynika z możliwości rynku reklamowego. Wykorzystujemy te możliwości maksymalnie, a jednak nie wystarczyło to, by utrzymać obsługę kilku nadawców, którzy otrzymali oferty od naszej konkurencji - mówi nam Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group. - Tym samym, na rynku telewizyjnym powstała sytuacja niekorzystna dla wszystkich poza głównymi nadawcami komercyjnymi. Nie wierzymy, by mogła się ona utrzymać w długiej perspektywie, ponieważ wzrost konkurencyjnych biznesów telewizyjnych jest wbrew interesom wspomnianych nadawców. Będziemy więc walczyć o odbudowę biznesu i przeciwdziałać duopolowi na rynku reklamy telewizyjnej - dodaje.
Od stycznia 2014 roku Atmedia na rzecz Polsat Media stracą też kanały Universal Networks International (dowiedz się więcej), a na rzecz własnego brokera ZPR - firmy IDMNet - stacje Eska TV i Polo TV (poznaj szczegóły).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały FOX-a przechodzą do TVN Media