Bank Pekao na trzecie urodziny PeoPay Kids przedstawia grę edukującą o finansach
Aplikacja bankowa dla dzieci PeoPay Kids Banku Pekao ma już trzy lata. Z tej okazji bank prezentuje raport poświęcony edukacji finansowej oraz prezentuje nową funkcjonalność - grę edukacyjną z elementami grywalizacji. Gra wesprze dzieci w odkrywaniu i zrozumieniu skomplikowanego świata finansów, nauczy oszczędzania i zarządzania wydatkami. PeoPay Kids Banku Pekao promuje nowa linia komunikacyjna z claimem "Jak nie teraz, to kiedy".
Usługa PeoPay Kids została wprowadzona przez Bank Pekao równo trzy lata temu i jest przeznaczona głównie dla dzieci w wieku szkolnym. Ma pomagać w zrozumieniu i wdrożeniu zasad oszczędzania i zarządzania pieniędzmi. Rodzice mogą w ramach aplikacji zakładać konta już 6-latnim pociechom.
- Dla Banku Pekao S.A. jest ważne, by ten segment klienta - młodzi - rozpoznawali, ze oferta naszego banku jest bardzo dobra. To konto jest darmowe - nie ma opłat za jego prowadzenie, za kartę, za transakcje w bankomacie. Do 26. roku życia wszyscy klienci są u nas traktowani w sposób szczególny, ponieważ wierzymy, że jest to inwestycja w przyszłość - podkreślał podczas spotkania z dziennikarzami z okazji jubileuszu PeoPay Kids Leszek Skiba, prezes Banku Pekao S.A.
Najmłodsi w PeoPay Kids mogą tworzyć skarbonki w ramach konta oszczędnościowego Mój Skarb, by odkładać w nich pieniądze na wybrane przez siebie cele i sprawdzać postęp zbiórki. Inne przydatne funkcje to doładowanie konta telefonicznego, personalizacja aplikacji i wykonywanie przelewów - zarówno z Konta Przekorzystnego, jak i za pośrednictwem popularnego Blika.
- PeoPay Kids odgrywa dla nas olbrzymią rolę. To w tej chwili nasz flagowy projekt. Jest doskonale przemyślany, cały czas go rozwijamy. Aplikacja została stworzona w taki sposób, aby korzystanie z niej było zachęcające wizualnie, intuicyjne i nowoczesne. Nie bez powodu zdobywamy za PeoPay Kids tak wiele nagród i wyróżnień branżowych. Cieszymy się, że rodzice doceniają nasze rozwiązania dedykowane dzieciom - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Szygenda, dyrektor departamentu marketingu w Banku Pekao S.A.
Zdaniem szefowej marketingu Pekao, aplikacja jest innowacją na rynku usług bankowych. - Dajemy dzieciom fantastyczną możliwość, by zdobywały wiedzę na temat finansów w bardzo atrakcyjny dla nich sposób, czyli przez zabawę, a jednocześnie dajemy starszej młodzieży możliwość, by mogła sama decydować, na co i ile odkłada - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marta Szygenda.
Podczas konferencji Leszek Skiba zaprezentował też dane dotyczące PeoPay Kids po trzech latach na rynku. W Pekao otwarto aż 554 tysiące rachunków otwarto w roku 2022, z czego 203 tys. to konta dla młodych. Tak więc około miliona młodych Polek i Polaków do 26. roku życia korzysta z konta w Pekao.
Badanie: jaki jest stan edukacji finansowej dzieci?
Eksperci Banku Pekao opublikowali nowy raport dotyczący poziomu edukacji finansowej dzieci w Polsce. Wyniki pokazują, że 58 proc. dzieci posiada wiedzę o finansach, a 56 proc. potrafi zarządzać swoim budżetem. Aż 59 proc. ankietowanych rodziców wskazało, że ważną rolę w takiej edukacji powinien odgrywać sektor bankowy.
Badanie ujawniło także stosunek rodziców do edukacji finansowej dzieci. Aż 88 proc. respondentów - z grupy rodziców uważa przekazywanie dzieciom wiedzy i umiejętności finansowych za istotne, głównie ze względu na możliwość nauczenia najmłodszych samodzielnego zarządzania finansami, oszczędzania oraz kontrolowania wydatków.
Za najważniejsze źródła wiedzy w tym zakresie rodzice uważają siebie samych. Jednocześnie zauważają pozytywną rolę banków w edukacji finansowej najmłodszych, także kwestii uświadamiania młodym niebezpieczeństw mogących spotkać ich w tym obszarze.
- Te wyniki badania kierują nas, byśmy rozwijali ofertę w tym kierunku - podsumował podczas spotkania z dziennikarzami Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A. - Poprzez edukację finansową chcemy zachęcać młodych klientów i rodziców do naszego baku - dodał ekspert.
Moduł edukacyjny w aplikacji PeoPay Kids
Pekao chce uczyć i odgrywać ważną rolę w budowaniu świadomości finansowej dzieci, dlatego wdraża w aplikacji PeoPay Kids nową funkcjonalność – przygodową grę edukacyjną, która pozwala w angażujący i atrakcyjny sposób wprowadzić najmłodszych w świat finansów.
Gra potrwa aż 10 sezonów, które bank będzie stopniowo udostępniać w aplikacji. Na początek bank udostępnia pierwsze trzy sezony. W trakcie gry dziecko będzie zdobywać wiedzę o finansach, rozwiązując quizy, odpowiadając na pytania i wykonując ciekawe zadania. Tematyka poruszana w grze to m.in. pieniądze, przedsiębiorczość, bankowość elektroniczna, bezpieczeństwo.
- Jednym słowem - weszliśmy w gaming. Gra przygodowa w odpowiedni dla dzieci, nowatorski sposób może budować edukację finansową. W kolejnych sezonach przeprowadzamy dzieci przez pojęcia związane z finansami, bezpieczeństwem. Na każdym etapie są ćwiczenia edukacyjne, turnieje, w których dzieci zdobywają punkty-diamenty. Mają wyzwania np. wypłata pieniędzy z bankomatu na mieście - objaśniał na konferencji prasowej Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.
Moduł początkowo będzie udostępniany na telefonach z systemem Android, w dalszej kolejności na urządzenia z iOS.
- Ta gra będzie mogła przyczynić się do radosnego przekazywania wiedzy na temat finansów i bezpieczeństwa. Docierając do dzieci z aplikacją bankową będziemy mogli dużo bardziej masowo prowadzić edukację - ocenia Bartosz Zborowski.
Nowa linia komunikacyjna "Jak nie teraz to kiedy"
Z okazji trzecich urodzin aplikacji PeoPay Kids zaprezentowano także nową linię komunikacyjną z claimem "Jak nie teraz, to kiedy?". Platforma będzie obejmowała m.in. działania w kanałach offline i online oraz w samej aplikacji PeoPay Kids. Szczegóły mają zostać zaprezentowane w najbliższym czasie.
- To nasza absolutnie nowa linia dedykowana młodym do 26 roku życia. Jest wyjątkowo skonstruowana, ponieważ trafia zarówno do dzieci, młodzieży, jak i młodych dorosłych - mówi dla Wirtualnemedia.pl Marta Szygenda, odpowiedzialna za marketing w Banku Pekao.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu