Polski startup Booste zebrał 54 mln złotych finansowania. Rozpoczyna globalną ekspansję
Booste to platforma oferująca kapitał na rozwój i skalowanie biznesów e-commerce w modelu revenue-based financing. Spółka pozyskała właśnie 54 mln złotych finansowania od DialCom24. Zgodnie z zapowiedziami Booste rozpoczyna ekspansję poza Polskę i wchodzi w czerwcu 2021 roku na trzy nowe rynki: brytyjski, irlandzki i holenderski.
Booste to polski fintech oferujący kapitał na rozwój i skalowanie biznesów e-commerce w modelu revenue-based financing.
Jak działa Booste
Rozwiązanie umożliwia dopasowywanie warunków spłaty do wysokości przyszłych przychodów klienta. Platforma nie wymaga przedstawiania gwarancji ani zabezpieczeń osobistych, daje za to możliwość samodzielnego określenia częstotliwości i formy zwrotu.
Klient otrzymuje dostęp do kapitału w ciągu 24 godzin od zaakceptowania oferty, a pozyskane środki może wykorzystać na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie działań marketingowych, takich jak kampanie internetowe i działalność agencji marketingowych, lub zakup towaru.
W zamian Booste pobiera jedną, stałą opłatę: odpowiednio 6 proc. albo 9 proc. Platforma współpracuje również z agencjami marketingowymi i udostępnia klientom bazę wiedzy obejmującą webinary oraz inne materiały edukacyjne na temat optymalizacji działań marketingowych.
Pracuje też nad wdrożeniem kolejnych usług wspierających biznesy e-commerce w efektywnej sprzedaży.
Czytaj także: SunRoof pozyskuje 20 mln złotych. Pieniądze na ekspansję w Europie i USA
Ekspansja na nowe rynki
Teraz poinformowano, że Booste zebrał 54 mln zł finansowania w rundzie A. Inwestorem jest DialCom24, firma z polskiej branży fintechowej. Booste zapowiada, że zaledwie pięć miesięcy od pozyskania pierwszego klienta w Polsce startup wchodzi ze swoją ofertą jednocześnie na trzy nowe rynki: w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii.
- Ostatni rok sprzyjał branży e-commerce: w samej Wielkiej Brytanii w styczniu zanotowano wzrost sprzedaży online o 74 proc. rok do roku - zaznacza Jakub Pietraszek, CEO i współzałożyciel Booste. - Razem z rynkiem rośnie też jednak konkurencja. Dając szybki dostęp do środków ułatwiających intensyfikację działań marketingowych pozwalamy wybić się na jej tle. Cieszymy się, że dzięki pozyskanym środkom możemy zaoferować to wsparcie e-commercom w kolejnych krajach europejskich. Na pewno się na nich nie zatrzymamy.
Booste zakłada też, że przeznaczy finansowanie m.in. na kolejne wzmocnienia 15-osobowego zespołu i dalsze skalowanie platformy w Polsce i na rynkach europejskich.
Czytaj także: SunRoof pozyskuje 20 mln złotych. Pieniądze na ekspansję w Europie i USA
Na platformie Booste jest prawie 300 zarejestrowanych klientów, w tym kilkadziesiąt obsługiwanych pożyczkobiorców.
Fintech liczy na błyskawiczny rozwój sektora, w którym funkcjonuje. Z przedstawionych przez firmę danych wynika, że do 2027 r. wartość globalnego rynku RBF osiągnie 42,34 mld USD przy średnim rocznym tempie wzrostu 61,8 proc. Pandemia COVID-19 wyraźnie pr

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polski startup Booste zebrał 54 mln złotych finansowania. Rozpoczyna globalną ekspansję